دستورالعمل نحوه تدوین گزارش‌های سازگاری با کم‌آبی استان‌ها در ششمین جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب و به استانداران به عنوان رؤسای کارگروه‌های استانی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۰۸۳۵۸۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، بنفشه زهرایی - مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو - گفت: به‌رغم اتمام مهلت تدوین گزارش‌های استانی، تاکنون تنها گزارش استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان، لرستان، همدان، خراسان جنوبی، مازندران، بوشهر، هرمزگان و خوزستان واصل شده است.

وی با بیان این‌که به‌نظر می‌رسد از ظرفیت اتاق‌های فکر استانی و هم‌اندیشی با ذی‌نفعان که در مصوبه ششم کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تاکید شده، کمتر در استان‌ها بهره گرفته شده است، افزود: نتایج بررسی‌های انجام شده برروی گزارش‌های دریافت‌شده نشان می‌دهد که این گزارش‌ها عمدتاً رویکرد ادامه وضع موجود و جمع‌بندی طرح‌های نیمه‌تمام در دست انجام تحت عنوان طرح‌های سازگاری با کم‌آبی را دنبال می‌کند.

او تصریح کرد: دبیرخانه کارگروه ملی ضمن انتقال نظرات دستگاه‌های ملی عضو کارگروه به استان‌ها، سعی خواهد کرد تا ضمن تسهیل تبادل اطلاعات، زمینه لازم برای تدوین برنامه‌های جامع سازگاری با کم آبی استان‌ها را فراهم کند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام نشانی الکترونیکی wsa@moe.gov.ir برای دریافت نظرها، پیشنهاد‌ها و راه‌حل‌های محلی و موردی عموم کارشناسان و ذی‌نفعان درباره سازگاری با کم آبی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی نیز آمادگی همفکری با کارشناسان و نخبگان صنعت، دانشگاه و سازمان‌های مردم‌نهاد را پس از دریافت و بررسی پیشنهاد‌ها از نشانی الکترونیکی ذکر شده دارد.

هیات وزیران در اسفندماه سال گذشته، با تشکیل کارگروه ملی «سازگاری با کم‌آبی» به منظور فراهم آوردن شرایط لازم برای سازگاری با کم‌آبی در مناطق مختلف کشور و اتخاذ تصمیمات مناسب، موافقت کرد. این کارگروه با مسئولیت وزیر نیرو و با عضویت رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست و وزرای جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد.

تدوین اصول و مبانی توزیع کمبود آب بین مصارف مختلف، برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم برای انطباق الگوی کشت مناسب هر منطقه متناسب با شرایط کم‌آبی، پشتیبانی از تدابیر استان‌ها درباره جلوگیری از بروز مشکلات و تعارضات اجتماعی ناشی از کاهش منابع آب و گزارش‌گیری و نظارت بر عملکرد و پیشرفت برنامه‌ها در کارگروه‌های استانی با مسئولیت استانداران، از جمله اهداف تشکیل کارگروه یاد شده است.
 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
ارسال نظرات