عضو هیات مدیره اتحادیه‌ تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران میزان قاچاق پوشاک را سالانه بین ۲.۷ تا ۳ میلیلارد دلار عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۸۳۵۹۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، صبح امروز کنفرانس خبری ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران برگزار شده و در آن به بررسی مسائل صنعت پوشاک در شرایط فعلی پرداخته شد.

در این نشست مجید نامی - عضو هیات مدیره اتحادیه‌ تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران - از برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ آذر ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد. به گفته وی در روز اول این نمایشگاه سمیناری با عنوان "فرصت‌ها و چالش‌های صنایع پوشاک در شرایط تحریم" برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای گسترش بازارهای صادراتی و بازدید از توانمندی‌های تولیدی کشور در بخش پوشاک، هیات‌هایی از کشورهای مختلف دعوت شدند تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه‌ تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در ادامه به ارائه‌ آمارهایی از میزان مصرف، تولید و قاچاق پوشاک در کشور پرداخت.

به گفته وی بزرگی بازار پوشاک ۱۲ میلیارد دلار است که حدود ۵۰ درصد از آن در داخل کشور تولید می‌شود.

نامی با بیان این‌که واردات رسمی پوشاک نسبت به واردات قاچاق آن ناچیز است، تصریح کرد: واردات رسمی پوشاک در سال ۱۳۹۶ حدود ۵۹ میلیون دلار اعلام شد، اما طبق اعلام رسمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، ۲.۷ تا ۳ میلیارد دلار در سال قاچاق پوشاک انجام می‌شود.
 
منبع: ایسنا

ارسال نظرات