خبرهای داغ:
گروه جامعه ــ سرپرست دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی توجه به تمرین سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را در فعالیت‌های فرهنگی، محتوای آموزش و پرورش و ...کم‌رنگ دانست و گفت: ساخت اسباب‌بازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
کد خبر: ۹۰۸۳۶۲۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،محسن حموله، سرپرست دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در تمامی فعالیت‌ها تمرین زندگی بیان و اظهار کرد: این هدف در قالب برنامه‌های مختلفی همچون جشنواره قصه‌گویی، تئاتر و اسباب بازی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازی، تمرین زندگی و اسباب‌بازی، ابزاری برای این تمرین محسوب می‌شود، اظهار کرد: آنچه می‌تواند در پرورش کودک و نوجوان مؤثر واقع شود، آموزش‌های غیرمستقیم است که در اقصی نقاط دنیا نیز مورد توجه قرار گرفته و کاربرد دارد.  

حموله در ارزیابی میزان اسباب‌بازی‌هایی که منجر به تمرین مهارت‌های سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی می‌شود، گفت: هرچند در قالب برخی اسباب‌بازی‌ها این اهداف به صورت جزئی‌تری دنبال می‌شود، اما در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا نکرده‌ایم.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای با بیان این مطلب که توجه به تمرین سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در فعالیت‌های فرهنگی، محتوای آموزش و پرورش نیز کم‌رنگ است، گفت: ساخت اسباب‌بازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی حوزه تمرین سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را نیازمند توجه جدی و ایجاد اتاق فکرهایی با حضور تمام متولیان عرصه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان اعم از کارشناسان دینی و روانشناسان دانست تا فرایندی را برای این قبیل آموزش‌ها طراحی کنند که اسباب بازی نیز بخشی از آن باشد. 

به گزارش ایکنا، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای با  اشاره به برپایی اولین نمایشگاه ملی تخصصی اسباب بازی طی هفته گذشته، اظهار کرد: در این نمایشگاه صرفا محصولات ایرانی ارائه شد و فرصتی برای ایجاد ارتباط بین طراحان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و سرمایه گذاران به وجود آمد اما تولیدکنندگان موجود اسباب‌بازی‌هایی که به صورت جدی‌تری در حوزه فرهنگ اسلامی فعالیت دارند، حضور کم‌رنگ‌تری داشتند.

ارسال نظرات