امام جمعه سابق بابلسر در اجتماع بسیجیان سوادکوه:
حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان: امام راحل درباره بسیج مطالبی را مطرح کردند که دشمنان تلاش می‌کنند تا این فرمایشات به فراموشی سپرده شود که بسیج شجره طیبه، مدرسه عشق، درخت تناور و پر‌ثمر، میقات پابرهنگان، معراج اندیشه‌های پاک از مطالبی است که مورد نظر امام راحل است.
کد خبر: ۹۰۸۳۹۲۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه سابق بابلسر گفت: بصیرت آن است که بدانیم که روزی مالک اشترها را به تند‌روی و ابوموسی را به اعتدال معرفی کنند و بصیرت آن است که بدانیم نگاه به شخصیت‌ها نباشد بلکه بر شاخص‌ها باشد.

 

همایش شکوه مقاومت؛ اجتماع بسیجیان شهرستان سوادکوه با حضور بسیجیان شهرستان سوادکوه شب گذشته در سالن ورزشی جهان‌پهلوان رنجبر صفری برگزار شد.

 بسیج به اقتضای مردمی‌بودن در اعتلای انقلاب اسلامی نقش دارد

 

سید‌موسی حسین‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه در همایش بسیجیان سوادکوه با تبریک هفته وحدت و هفته بسیج و با تقدیر از اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج شهرستان سوادکوه، گفت: با تعامل و همکاری ادارات و نهاد‌های شهرستانی در هفته بسیج برنامه‌های متعددی را اجرایی کردیم.

وی افزود: بیش از 280 برنامه در هفته بسیج داشتیم که اردوهای جهادی، ساخت خانه‌های محرومان، گشت محله محور، نشست‌های فرهنگی و ویزیت رایگان بخشی از برنامه‌ها بود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه خاطر‌نشان کرد: ماموریتی از بسیج را سراغ نداریم که معطل مانده باشد که بسیج به اقتضای مردمی‌بودن در اقشار مختلف در اعتلای انقلاب اسلامی نقش دارند و تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان امام جمعه سابق بابلسر با تقدیر از حضور پر‌شور و با صلابت بسیجیان شهرستان سوادکوه و حضور امام جمعه شهر زیراب با لباس بسیجی، گفت: امام راحل درباره بسیج مطالبی را مطرح کردند که دشمنان تلاش می‌کنند تا این فرمایشات به فراموشی سپرده شود که بسیج شجره طیبه، مدرسه عشق، درخت تناور و پر‌ثمر، میقات پابرهنگان، معراج اندیشه‌های پاک از مطالبی است که مورد نظر امام راحل است.

 

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان آن است که تفکر بسیجی از این مملکت رخت بر‌بندد، افزود: امام، لباس و چفیه بسیجی را مطرح نکرد بلکه تفکر بسیجی را مطرح کرد و امام راحل فرمود که افتخارم آن است در این دنیا بسیجی هستم و امیدوارم با بسیجیان محشور شوم و هنگامی که مقام معظم رهبری دیدند که نماد بسیجی را دارند لگد‌مال می‌کنند چفیه بسیجی را بر گردن خود افکند تا تفکر بسیجی را همراه با نماد بسیجی به نمایش بگذارد.

امام جمعه سابق بابلسر سه خصلت بسیجی که اگر لباس و چفیه بسیجی نداشته باشد ولی دارای آن خصایص هستند، خاطر نشان کرد: قرآن کریم افراد اطراف پیامبر را با این سه خصلت معرفی کرد و فرمود که پیامبر خدا، محمد(ص) است و کسانی که او را همراهی می‌کنند در همه موارد بدون استثنا همراهی با رهبر با آگاهی بالا است و بصیرت دارند و با دشمنان مبارزه می‌کنند و بین خودشان با محبت هستند و دشمن سعی می‌کند تا موضوع را بر‌عکس کند و دشمن، دشمنی خود را با شما تمام نکرد و رئیس‌جمهور نادان امریکا اعلام کرد که مردم ایران تروریست هستند و در حالی که قبلا بیان کردند که با مردم ایران دوست هستیم.

طلابیان با اشاره به اینکه گرگ‌ها دست‌جمعی و با سروصدا حمله می‌کنند و باید در برابر آنها بایستیم و فرار نکنیم که شجاعت است و در برابر موریانه‌ها که بدون صدا حمله می‌کنند هم لازم است، اظهار کرد: موریانه‌های گوناگون با اسامی مختلف به جان انقلاب افتادند و 40 سال به جان انقلاب افتادند و ملت ایران با بصیرت و شجاعت در برابر دشمن مبارزه کردند و بصیرت آن است که بدانیم ممکن است همسر پیامبر در مقابل راه پیامبر بایستد و بصیرت آن است که بدانیم مسجدی در مقابل اسلام ساخته شود و پیامبر نامش را مسجد ضرار بنامد و یا قرآن بر سر نیزه‌ها برود.

وی ادامه داد: بصیرت آن است که بدانیم که روزی مالک اشترها را به تند‌روی و ابوموسی را به اعتدال معرفی کنند و بصیرت آن است که بدانیم نگاه به شخصیت‌ها نباشد بلکه بر شاخص‌ها باشد و اگر هم به ظاهر انقلابی باشد، انقلابی نیست.

 

وی با بیان اینکه امام راحل فرمود که اگر پیش شما باشم یا نباشم، نگذارید که انقلاب به دست نااهلان بیفتد که کلمه کلیدی آن «باشم» است که آیا ممکن است که امام بفرمایند در میان شما باشم و انقلاب منحرف شود و تشخیص معمار بزرگ انقلاب این بود که ممکن است در میان ما باشند و موریانه‌ها به جان انقلاب بیفتد، افزود: امام علی(ع) در میان مردم بود و مردم از راه پیامبر منحرف شدند و رهبران جامعه اسلامی وظایفی دارند که براساس وظیفه، مصلحت‌اندیشی کنند و ما آن مصلحت‌اندیشی را نداریم و در صلح حدیبیه که امام علی(ع) نام رسول خدا را نوشت و نماینده مقابل گفت که «رسول‌الله»را خط بزند و امام علی(ع) فرمود که شما رسول‌الله هستید و من خط نمی‌زنم و پیامبر خودش آن را پاک کرد.

وی با اشاره به اینکه آتش به اختیار و با بصیرت بودن آن است که زمانه را درست تشخیص دهیم، خاطر نشان کرد: اگر رهبری اقدام کنند می‌گویند که جلوی ما را می‌گیرند و بفرمایید که برجام که نابود شد و 6 ماه هم گذشت و پول ملی ما با چالش مواجه شده است.

طلابیان در پایان با بیان اینکه بصیرت می‌خواهد که مردم در میدان باشند تا موریانه‌ها ریشه‌ها را نخورند و شهرت و وجود بسیجیان به بصیرت آنهاست، گفت: دارند بصیرت را از شما می‌گیرند و با بصیرت، پشت رهبری و آتش به اختیار و مواظبت از موریانه‌های انقلاب باشیم و نگذاریم تا ریشه انقلاب را در 40 سالگی بجوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها