پاسدار زنجانی در تجمع بزرگ بسیجیان سپاه ناحیه امام سجاد (ع) :
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) گفت : فرهنگ بسیجی بدین معنی است که همان طور که در بخش صنایع نظامی و ساخت موشک‌های پیشرفته همت کردیم باید در جهت تقویت پایه‌های فکری نیز همت بورزیم.
کد خبر: ۹۰۸۴۰۹۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، پاسدار زنجانی درتجمع بزرگ بسیجیان سپاه ناحیه امام سجاد (ع) که در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) بنیاد برگزار شد ، اظهار داشت : در یک برداشت و نگاه کاملا سلیقه ای به کلمه بسیج، می‌توانیم بسیج را مخفف چند مفهوم بدانیم؛ در حقیقت پایه‌های حرکتی یک بسیجی را می توانیم در این چند حرف خلاصه کنیم.

فرهنگ بسیجی به معنای تقویت پایه‌های فکری است

وی در ادامه افزود :انسان در اثر یک سری اطلاعات و آگاهی‌ها به نقطه ای می‌رسد که درک کند هدف اصلی زندگی کردن، رسیدن به گزینه‌های خور و خواب و خشم و شهوت نیست و یکی از قسمت‌های مهم این است که انسان بتواند به همنوع خودش کمک کند و در جهت یاری مظلومان، قیام کند. این قیام ممکن است قیام اقتصادی باشد در مبارزه با فقر، قیام نظامی باشد در مبارزه با استعمار و استثمار، یا قیام فرهنگی [جنگ نرم] باشد. روی هم رفته یک بسیجی واقعی اول باید در اثر اگاهی بیدار شود.

پاسدار زنجانی افزود :سازماندهی یعنی متمرکز کردن نیروها در جهت یک هدف، و نگه داشتن این قوا در کنار هم. این هم آوایی و هم‌نوایی در این قوا باعث می‌شود ضربه‌هایی که زده می‌شود، متمرکز تر و موثرتر باشد. لذا دومین وظیفه بسیجی این است که در سازماندهی قرار بگیرد و در این سازماندهی فقط نقش خودش را بازی کند. یک بازیکن خوب فوتبال که بهترین پستش دفاع است، ممکن است بتواند نقش یک فوروارد را هم بازی کند، اما اگر پست خودش را رها کند و به نقش دیگری بپردازد، سازماندهی این تیم را به هم می‌ریزد.

وی گفت : بسیجی خودش فرمانده نیست بلکه ولایت و خدا را یاری می‌کند. در حقیقت یعنی در پناه یک فرمانده قرار گرفتن.بسیجی یعنی یاری‌گر، نه تصمیم گیرنده و عامل. زمانی که به او بگویند بجنگ، بدون چون و چرا می‌جنگد و وقتی هم بگویند جنگ تمام است، چون و چرا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مردم جهان انشاءالله با وجود یک اولی‌الامر به حکومت جهانی اسلام تبدیل خواهند شد، تصریح کرد: ما امروز همراهان سیدعلی هستیم و فردا جهانیان همراهان حضرت مهدی (عج) خواهند بود و بدانید مومنان کسانی هستند که به خدا و رسول خدا ایمان بیاورند نه اینکه تسلیم شوند یا شک کنند که اگر در این مسیر شک کنند یا بازمی‌گردند و یا جا می‌مانند بنابراین مومن واقعی، علی‌وار پای خدا و پیامبر خدا می‌ایستد که این از مهم‌ترین ویژگی‌های امت بسیج است که با جان و مال خود در راه خدا جهاد می‌کنند. 

زنجانی در همین رابطه افزود: اگر کسی با ایمان راسخ پای خدا و پیامبر ایستاد و شک به خود راه نداد و با جان و مال خود جهاد کرد او مصداق واقعی اولئک هم‌الصادقون است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) گفت : فرهنگ بسیجی بدین معنی است که همان طور که در بخش صنایع نظامی و ساخت موشک‌های پیشرفته همت کردیم باید در جهت تقویت پایه‌های فکری نیز همت بورزیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "بسیج نیروی کارآمد کشور برای همه‌میدان‌هاست" گفت: بسیج مختص یک منطقه جغرافیایی خاص و قشر خاصی نیست، نهادی جامع و کامل بوده که نیازهای دائمی، باورها و ارزش‌های فرهنگی به وجود آورنده آن باید به روشنی تعریف شوند و ممکن است این نیازها ،اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و یا نظامی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها