آقازاده گفت: اینکه جوانان را به نماز جماعت بیاوریم کار سختی است ولی روحانیون ما نشان داده اند که می توانند کار سخت را انجام دهند و به عنوان تکلیف باید این کار را انجام دهند.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۲۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در همایش استانی اجلاس نماز در سالن اجتماعات جهادکشاورزی استان برگزار شد گفت: هنوز انوار و برکات نورانی مناسبت های ربیع را مشاهده می کنیم که هرسال با گذشت زمان شاهد پربار تر شدن ارزش های معنوی در کشورمان هستیم.

وی افزود: یکی از راه های ارتقاء فرهنگ اسلامی نماز است که کلید ورود به فرهنگ معنوی است که با تکیه بر آن می توان سلامت جامعه را ارتقاء داد و آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: نماز حکم ورود به دنیای معنویت است،هرکسی بخواهد در حوزه فرهنگ و مذهب فعالیت کند حتما باید از درب معنوی نماز وارد شود.

وی گفت: یک امام جماعت حتما باید لذت برگزاری معنوی نماز جماعت را حس کند تا مأمونین بتوانند از این فریضه الهی لذت ببرند که این موضوع از رسالت های امامان جماعت است.

استاندار مرکزی بیان کرد: نماز باید از جوانی شروع شود همانطور که همه ی حرکت ها ابتدای آن جوانی است و نماز را باید به درستی به جوانان معرفی کنیم که این کار سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت ولی آن چیزی که باید متوجه باشیم اینکه دچار معرفی خشک در نماز نشویم.

وی تصریح کرد: توصیه همه اولیاء دین این است که در سنین جوانی و سن تکلیف فرزندان را با این فریضه الهی آشنا کنند.

آقازاده خاطر نشان کرد: والدین باید بدانند که در صورت معرفی نماز به فرزندان آینده آنها را تأمین می کنند.

وی افزود: خیلی از حرکات نماز استمداد کمک است،ما هم در زندگی مان که مخصوصا فضای اداری هایی که در آن هستیم برپایی آن را یک وظیفه ذاتی بدانیم و مکلفیم یک نماز جماعت خوب در محدوده اداره خود داشته باشیم.

استاندار مرکزی اظهار داشت: نماز را باید از قاموس امیرالمومنین(ع) تعریف کنیم؛ان بزرگوار آنقدر در نماز غرق بودند که تیر را از پای ایشان درمی آورند؛و یا نماز در قاموس امام حسین (ع) که در روز عاشورا نماز خود را به تأخیر نمی اندازند و... ماهم به عنوان پیروان این بزرگواران باید آن را حفظ کنیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امیدواریم اجلاس های نمازی که برگزار می شوند فقط به برگزاری بسنده نشود و موضوع تأثیر گذاری نماز را در اجلاس ها بررسی کنیم.

آقازاده اضافه کرد: آیا روش امامان جماعت از سال گذشته نسبت به امروز بهتر شده است یا تغییری نکرده است؟باید عوامل لذت برگزاری نماز را در بین مردم بررسی کنیم و در عمل باید اقداماتی که موثر هستند را انجام دهیم،روحانیون عزیز و ائمه جماعت صرفا بسنده به این نباشیم که ظاهری نماز را برگزار کنیم.

استاندار مرکزی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک نعمتی که در کشور ایجاد شده است این است که میلیون ها نفر در نماز جمعه شرکت می کنند. روحانیون نشان داده اند

وی اظهار داشت: باید این جماعت نمازگذار را حفظ کنیم و سعی کنیم میانگین سنی محدوده برپایی نماز جماعت را باید پایین تر بیاوریم.

آقازاده اضافه کرد: اینکه جوانان را به نماز جماعت بیاوریم کار سختی است ولی روحانیون ما نشان داده اند که می توانند کار سخت را انجام دهند و به عنوان تکلیف باید این کار را انجام دهند.

وی افزود: یکی از کارهای مهم این اجلاس ها باید میانگین سنی نماز های جماعت را پایین بیاوریم.

استاندار مرکزی توضیح داد: آسیب های اجتماعی و معضلات کشور می توانند در آوردن جوانان به مساجد کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: ائمه جماعت انگیزه ها و شور و شوق نماز در بین نمازگزاران را بیشتر کنند، و در موضوع برپایی نماز و برکات آن به وظیفه ذاتی خود نگاه کنیم و وظیفه را سازمانی و اداری ندانیم که این کار بی تفاوتی به این فریضه الهی است.

آقازاده در پایان خاطر نشان کرد: اگر به دنبال شکوه دین هستیم باید هر روز اهمیت مان به نماز و برگزاری آن بیشتر شود.

ارسال نظرات