وي به چرايي پيشنهاد خود جهت پايلوت قرارگرفتن استان مركزي دراين طرح گفت : استفاده حدود 230 تا 300 روز در طول سال از انرژي خورشيدي درسطح استان و با زاويه تابشي بسيارخوب ، از جمله دلايل پيشنهاد اجراي اين طرح درسطح استان مركزي ميباشد.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۲۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ دكتر رحمت نژاد مديرعامل شركت رهنمون صنعت شيده ، فعال در صنعت انرژي هاي خورشيدي در همايش بسيج مهندسين استان مركزي با اشاره به استفاده 87 درصدي ايران از انرژي هاي فسيلي گفت : استان مركزي نسبت به استان هاي ديگر بيشترين استفاده را از انرژي هاي فسيلي در سطح كشور داراست و اين تلف شدن منابع بايد به سمت استفاده از انرژي هاي نو و پاك هدايت شود.

وي در ادامه تصريح كرد : تغييرات آب و هوائي ، فيزيكي و بدني بخشي از عوارض استفاده از انرژي هاي فسيلي در سطح استان مركزي ميباشد و در مناطقي كه نيروگاه هم وجود دارد محصولات كشاورزي دچار مشكلاتي ميشوند .

رحمت نژاد به راه حل اين آسيب ها هم اشاره و خاطرنشان كرد : استفاده ازانرژي خورشيدي يك نقطه قوت جهت مقابله با انرژي فسيلي در سطح كشورخواهد بود و استان مركزي ميتواند به عنوان استان پايلوت جهت اجراي اين طرح در سطح كشورانتخاب شود .

وي به چرايي پيشنهاد خود جهت پايلوت قرارگرفتن استان مركزي دراين طرح گفت : استفاده حدود 230 تا 300 روز در طول سال از انرژي خورشيدي درسطح استان و با زاويه تابشي بسيارخوب ، از جمله دلايل پيشنهاد اجراي اين طرح درسطح استان مركزي ميباشد.

فعال صنعت انرژي هاي خورشيدي همچنين تصريح كرد : درحال حاضر و به دلايل عدم شناخت مردم نسبت به استفاده از اين صنعت بايد ضمن معرفي دقيق و كاربردهاي آن ، كيفيت محصولات را در سطح خوبي قرار دهيم تا مردم با اطمينان خاطر به استفاده از اين صنعت پاك روي بياورند .

وي درادامه گفت :استفاده از انرژي هاي تجديد پذير درسطح دنيا حدود 10 درصد ميباشد و مابقي مصارف ازانرژي هاي فسيلي ميباشد.

مديرعامل شركت رهنمون صنعت شيده همچنين بيان كرد : در حال حاضر و در برخي از كشورها استخراج نفت ديگر صرفه اقتصادي ندارد و برخي كشورها به سمت استفاده از انرژي خورشيدي رفته اند و ايران در سالهاي آينده مجبور به استفاده از اين انرژي خواهد شد .

دكتر رحمت نژاد گفت : در حال حاضر و در هر مترمربع حدود 4.5 كيلو وات انرژي تابشي وجود دارد كه عدم آگاهي نسبت به استفاده از اين انرژي باعث اتلاف وقت و هدر رفت انرژي فسيلي شده است.

وي وضعيت انرژي تابشي خورشيدي درسطح استان مركزي را خوب توصيف كرد و گفت : متوسط سالانه انرژي آفتابي در سطح كشور حدود 3100 وات ساعت بر هر مترمربع ميباشد ؛ كه كمترين ميزان آن با 1570 وات ساعت در شهر رامسر و منطقه حاجي آباد بندرعباس با 3590 وات ساعت ، بيشترين انرژي تابشي در سطح كشور داراست.

وي در پايان با اظهار اميدواري نسبت به استفاده سريع از اين انرژي در سطح كشور افزود : متخصصان و بسيجيان اين صنعت بايد با تلاش و خود باوري نسبت به انتقال و گسترش اين انرژي در سطح كشور بكوشند، و در آينده اي نزديك به صادرات اين صنعت به دنيا هم اميدوار باشند واين كار سخت ، ولي شدني خواهد بود .

ارسال نظرات