فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) گفت: بر مبنای منظومه فکری امام راحل و رهبر معظم انقلاب، معتقدیم بسیج چیزی جز مردم نیست.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۳۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
ه گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ حمید دامغانی در نشست هم‌افزایی دولت و بسیج که با حضور شماری از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات کل استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به اینکه مبنای شکل‌گیری بسیج در وهله اول اراده خداوند در تثبیت نظام و انقلاب بوده است، اظهار داشت: مبنا و هدف دیگر از تشکیل بسیج، اعتقاد عمیق حضرت امام خمینی (ره) به توان و ظرفیت و نقش مردم در اداره جامعه بود.
وی تصریح کرد: الهی بودن، الهام شدن و اعتقاد راسخ حضرت امام راحل به نقش مردم در اداره جامعه و ظرفیت آنان باعث شکل‌گیری بسیج شد.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به مباحثی که در خارج از مرزهای جغرافیایی علیه نظام و انقلاب مطرح می‌شود، افزود: عده‌ای که داعیه‌دار تمدن رو به زوال هستند، با سر دادن شعار دموکراسی مدعی شده‌‌اند مردم برایشان اهمیت دارند؛ اما با فریب افکار عمومی خواهان نقش‌آفرینی مردم تنها در حوزه سیاسی هستند.
دامغانی تصریح کرد: انقلاب، نظام اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری به‌شدت به نقش مردم در همه عرصه‌ها و شئون جامعه اعتقاد دارند و این نقش تنها منحصر به عرصه سیاسی و انتخابات نیست.
وی ادامه داد: نقش، جایگاه، اهمیت و باور عمیق و قلبی به مردم تنها در انتخابات خلاصه نمی‌شود؛ بلکه مسأله انتخابات یکی از مسائلی است که باید مردم در آن مشارکت و نقش‌آفرینی کنند.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه بسیج در پنجم آذر سال 1358 متولد و هم‌زمان با ماه یازدهم شکل‌گیری این نهاد، جنگ تحمیلی آغاز شد، افزود: در دوران جنگ، بسیج کاملاً رشد کرد و به بلوغ رسید.
وی با اشاره به نمادهایی چون پیشانی‌بند و چفیه و مهر که اکنون از آن به‌عنوان فرهنگ و تفکر بسیجی یاد می‌شود، اظهار داشت: همه این نمادها در نماز شب و نیایش‌های شبانه و توسل‌های دوران دفاع مقدس متولد شد که بازتولید فرهنگ عاشورایی و فرهنگ اسلام ناب بود.
دامغانی با اشاره به وجود رگه‌هایی از این فرهنگ و تفکر در جامعه که به‌واسطه آن انقلاب پیروز شد، ادامه داد: چیزی که به فرهنگ، باور و تفکر خاص تبدیل شد، در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، در جبهه متولد و به بدنه جامعه سرازیر شد و تا امروز همه شئون مختلف جامعه را تحت ‌تأثیر قرار داده و پس از آن در سراسر منطقه جریان پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: در طول 40 سال گذشته نیز فرهنگ و تفکر بسیجی با توطئه‌ها و تهدیدات دشمن در عرصه‌های مختلف مقابله کرده و این فرهنگ و تفکر در ذهن هر مسؤولی که نشسته، موجب توسعه کشور در آن حوزه شده است.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: بر مبنای منظومه فکری امام راحل و رهبر معظم انقلاب، معتقدیم بسیج چیزی جز مردم نیست و سازمان بسیج عهده‌دار سازماندهی مردمی است که برای پیشرفت و دفاع از کشور، نظام و انقلاب در عرصه‌های مختلف داوطلب شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل کسی که دل در گرو کشور، نظام و انقلاب دارد یک بسیجی است و بنده نیز به‌عنوان خادم بسیجیان استان سمنان به این مسأله اعتقاد دارم، افزود: بسیج خط قرمزهایی دارد که محصول تفکرات و فرهنگی محسوب می‌شود که در دفاع مقدس بازتولید شده است.
دامغانی بیان کرد: استکبارستیزی، عمل جهادی بصیرت و فهم عمیق، دشمن‌شناسی، جزو ذات و تفکر بسیج بوده که از او جداناشدنی است.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال 95 در دیدار با بسیجیان مبنی بر اینکه بسیج جناحی نیست، افزود: بسیج به هیچ عنوان جناحی نیست؛ شأن بسیج بزرگ‌تر از آن است که در یک جناح یا دو جناح خاص خلاصه شود.
وی افزود: حفظ ارزش‌های انقلاب و دین و مسائلی که استقلال و عزت کشور را تحت تأثیر قرار دهد، خط قرمز بسیج و کسانی است که تفکر بسیجی دارند؛ حتی افرادی که فارغ از سازمان بسیج فعال هستند.
دامغانی با بیان اینکه اعتقاد داریم مجموعه دستگاه‌های اجرایی و دولت‌ها در دوران مختلف با به‌کارگیری ظرفیت‌ها به رفع مشکلات و توسعه جامعه اقدام کرده‌اند، افزود: بسیج با تجمیع ظرفیت‌هایی که در کف جامعه و در افراد مختلف وجود داشته، فارغ از اینکه عضو چه نهاد و اداره‌ای باشد، به رفع مشکلات اقدام کرده است.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه کار بسیج به هیچ عنوان موازی‌کاری با هیچ نهاد و اداره‌ای نیست، افزود: بسیج باید در شرایط خاص با استفاده از ظرفیت مردم به کمک دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های دولتی بیاید.
وی خطاب به مدیران استان سمنان گفت: هر جایی که احساس کردید بسیج واقعاً می‌تواند نقشی‌آفرینی کند، اعلام کنید؛ نیروها آماده همکاری هستند.
دامغانی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در سایه تجمیع ظرفیت‌ها خاطرنشان کرد: این نهاد در خدمت مجموعه استانداری، ادارات و نهادهایی است که احساس می‌کنند ظرفیت بسیج به کمکشان می‌آید.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: هر اتفاقی در مجموعه بسیج استان در حال شکل‌گیری است، تنها مختص به سپاه استان نیست و سپاه استان این فرآیند را مدیریت، حمایت و برنامه‌ریزی می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها