سرپرست استانداری سمنان گفت:اگر خود را بسیجی قلمداد می‌کنیم، باید توجه کنیم که این انقلاب و نظام با تمام اجزا و ارکان و چارچوب مشخص‌شده به‌منظور خدمت‌رسانی و تعالی و رشد انسان‌ها ظهور کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۳۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سعید ناجی در نشست هم‌افزایی دولت و بسیج که با حضور شماری از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات کل استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، ضمن بیان اوصاف بسیج و نقش‌آفرینی بسیجیان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: هر جا صحبت از فضایل است، تفکر بسیجی متبلور شده و هر چه پیش می‌رویم، دامنه اوصاف و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیج در برخی از حوزه‌ها پررنگ‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه منشأ بسیج در دل و بدنه مردم است، پر کردن خلأ‌هایی که منجر به فاصله گرفتن از مردم می‌شود، را توسط مسؤولان اداری امری مهم برشمرد.
سرپرست استانداری سمنان به ضرورت بروز اعمال و رفتار صحیح از کارکنان ادارات تأکید کرد و با اشاره به اهمیت مسأله چگونگی برخورد شخصی و اعمال و رفتار کارگزاران نظام با مردم اظهار داشت: کارکنان اداری و کارگزاران نظام وظایف ویژه‌ای بر عهده دارند؛ از آنجایی که تمام اعمال و رفتار، حرکات و نوع برخورد و اقدامات ما به‌واسطه اینکه نظام و حکومت ما اسلامی است، به پای اسلام نوشته خواهد شد، به شکل قابل‌توجهی اعمال و رفتار ما رصد می‌شود.
ناجی تصریح کرد: باید به این مسأله توجه شود و مراقب رفتار شخصی خود باشیم؛ چراکه در مقام و جایگاهی قرار گرفته‌ایم که به‌عنوان کارگزار نظام مورد ارزیابی قرار خواهیم گرفت.
وی افزود: نگاه، بینش و رویکرد ما نسبت به مسائلی که در جامعه وجود دارد و تنظیم رفتار با شرایط موجود مسأله مهمی است که باید به آن توجه شود.
سرپرست استانداری سمنان با اشاره به اینکه اخلاص در نیت و عمل باید به‌عنوان شرط اساسی در فعالیت‌ها و برنامه‌های روزمره کارکنان ادارات مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: قرار گرفتن در مسیر ایستادگی و ایثار، جاودانگی را در پی خواهد داشت و باید به‌عنوان یک مسؤول اداری چنین افکاری را در خود پررنگ کنیم.
وی اظهار داشت: اگر خود را بسیجی قلمداد می‌کنیم، باید این مسأله مورد توجه قرار گیرد که این انقلاب و نظام با تمام اجزا و ارکان و چارچوب مشخص‌شده به‌منظور خدمت‌رسانی و تعالی و رشد انسان‌ها ظهور کرده است.
ناجی با بیان اینکه باید در دل این مسؤولیت‌پذیری و تعهد، رعایت نکات شرعی و قانونمندی به‌عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم بسیجی هستیم و در این حوزه وسیع و دایره بزرگ بسیج قرار گرفته‌ایم؛ اما در مسیر قانون حرکت نکرده و طبق میل و تشخیص عمل می‌کنیم.
سرپرست استانداری سمنان تصریح کرد: حدود این نظام، قانونی است که مبتنی به شرع مقدس اسلام بوده و از مجرای شورای نگهبان عبور کرده و شرعی قلمداد می‌شود؛ به همین دلیل، عبور از چراغ قرمز عمل غیرشرعی قلمداد می‌شود و باید به این مسأله توجه شود.
ناجی تأکید کرد: نزدیک‌ترین مسیر به عدالت مسیری است که مبتنی بر قانون باشد؛ وگرنه اگر از آن خارج شویم و سلیقه بر آن حاکم شود، مسیر عدالت نخواهد بود.
وی با بیان اینکه تبعیض قائل شدن ظلم است، ادامه داد: اگر به انحصار دامن بزنیم، یقیناً به جامعه ظلم کرده‌ایم و اگر در جهت رفع این مسأله پیش‌قدم نشویم، به توسعه ظلم در جامعه کمک شده است.
سرپرست استانداری سمنان با بیان اینکه دامن زدن به تحریم چه از ناحیه خارجی‌ها و چه خودمان نسبت به دیگران ظلم است، اضافه کرد: اگر کسی از حضور ما در جایی به ناحق احساس ناراحتی و نگرانی کند و بترسد، به‌نوعی ایجاد ظلم شده است و باید مراقب باشیم.
ناجی بیان کرد: اگر مسؤولی در جایی وارد شود و دیگری از وجودش احساس ترس کند و در بیان خواسته خود دچار لکنت شود، به‌نوعی ظلم است و باید در این حوزه مراقب کرد.
وی با بیان اینکه تلاش کنیم پیوند و پیوستگی با مردم حفظ شود، اضافه کرد: برای پررنگ جلوه دادن اخلاق در جامعه باید تلاش شود؛ همچنین در مقطع فعلی همدلی و اتفاق رأی در بسیاری از موضوعات امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست استانداری سمنان، مسأله منافع ملی و مصلحت عمومی جامعه را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: تشخیص این امر بر عهده کسانی است که امور کشور را به دست و رهبری جامعه را بر عهده دارند؛ بنابراین باید تلاش شود تا در ارزیابی‌ها بررسی شود و در اقدامات و فعالیت‌ها و در نمره دادن‌ها مراقبت صورت گیرد.
ناجی توجه به نیاز‌های امروز جامعه را موضوعی مهم و جدی برشمرد و افزایش مشارکت مردم را برای مقابله با آسیب‌هایی که در حوزه‌های مختلف متوجه جامعه است، مورد تأکید قرار داد.
وی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت مردم در رفع مشکلات کشور بیان کرد: باید تلاش شود تا زمینه برای جذب افرادی که در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرین هستند، فراهم شود.
سرپرست استانداری سمنان با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به سمنان و ضرورت استقبال حداکثری از این برنامه مهم اظهار داشت: در روز‌های پیشرو به احتمال قوی سفر ریاست جمهوری به استان سمنان را خواهیم داشت؛ این موضوع به‌عنوان مسأله‌ای فراتر از حوزه و منطقه و به‌عنوان مسأله ملی باید مورد توجه قرار گیرد.
ناجی با بیان اینکه اکنون در مقطعی قرار دادیم که هجمه‌ها، تهدید‌ها و تحریم‌ها کشور را مورد فشار قرار داده و دشمن تلاش می‌کند تا مشروعیت نظام را مورد هدف قرار دهد و بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند، تصریح کرد: توجه به این برنامه و حضور رئیس‌جمهور یکه به‌عنوان نماد اقتدار و مشروعیت نظام تلقی می‌شود، موضوعی مهم است و همه باید تلاش کنیم تا حضور مردم در مراسم استقبال پررنگ باشد.
وی با اشاره به پیش‌بینی برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در سمنان گفت: همه باید برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های پیش‌رو تلاش کنند و بسیجیان در رأس و پیشرو باشند تا برنامه‌های پرشور و پررنگی داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها