رئیس جهادکشاورزی پلدختر گفت:بر اثر سیلاب اخیر به بخش کشاورزی پلدختر بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۴۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ،میرزا محمد مرادی رئیس جهاد کشاورزی پلدختر عصر امروز با اشاره به اینکه براثر سیلاب به بخش کشاورزی خسارات زیادی وارده شده است اظهار داشت: برای برآورد خسارات سیلاب به بخش کشاورزی روز گذشته مدیر حراست، مدیر آب‌وخاک و فنی مهندسی، کارشناسان بخش‌های مختلف ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر و کارشناسان بخش کشاورزی شهرستان از مناطق سیل‌زده شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: علوفه دام ( شامل علوفه خشک، جو و کنسانتره)، ایستگاه‌های بزرگ پمپاژ کشاورزی، چاه‌های کشاورزی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی و کانال روباز زهکش جایدر با 8 دهنه پل نیز در سیلاب آسیب و خسارت‌دیده است.

وی بیان کرد: تاکنون برآورد و پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از آن است که بیش از  240 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی شهرستان و تأسیسات زیربنایی مرتبط خسارت واردشده است.

مرادی با اشاره به اینکه سیلاب به  اراضی و باغات ازجمله باغات زیتون وانجیر خسارت زده، عنوان کرد: سیلاب  به محصولات مختلف زراعی، زراعت‌های گندم، جو و کلزا باعث خسارت شده و هنوز بخشی از این زمین‌ها در زیرآب هستند.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر تصریح کرد: جاده‌های بین مزارع، موتور تلمبه‌ها و پمپاژهای کوچک کشاورزی و تأسیسات پمپاژ هم براثر سیلاب دچار خسارت شدند.

وی بابیان اینکه  لوله‌های آب‌رسانی کشاورزی، کانال‌های  آب‌رسان کشاورزی در این سیلاب تخریب‌شده‌اند گفت: استخرهای پرورش ماهی، بند انحرافی پرورش ماهیان گرم آبی و زیرآب رفتن چاهک‌های آب مجتمع پرورش ماهیان خاویاری و مجتمع پرورش ماهی اناروهم دچار خسارت شدند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات