فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان چگنی بر ضرورت تبیین و فرهنگ‌سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد
کد خبر: ۹۰۸۴۱۵۴
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ منصور کریمی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان چگنی امروز در یادواره ۱۱ شهید والامقام روستای سبزوار که به همت حوزه‌های مقاومت بسیج شهدای ویسیان و ام‌البنین (س) برگزار شد؛ یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس راگرامیداشتند و تجلیل از مقام شهدا را مایه برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز همه ما باید در پاسداشت خون شهدا و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی سهیم باشیم.

 

وی بابیان اینکه برگزاری یادواره شهدا؛ کمترین ادای حقی است که ما به شهدا داریم؛ اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا، صدای بیدارگری است که ما را از خواب غفلت بیدار می‌کند تا به مسئولیت‌هایمان در قبال کشور و انقلابمان هوشیارتر باشیم.

کریمی بر ضرورت تبیین و فرهنگ‌سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و افزود: آنچه در جامعه امروز باید بسط داده شود همین فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی است چراکه دشمن از روحیه عاشورایی و شهادت‌طلبی جوانان انقلابی و متعهد ما هراس دارد.

وی تصریح کرد: تکریم و تعظیم مقام شامخ شهدای شهرستان چگنی یکی از وظایفی است که شهدا با تأسی گرفتن از رفتار قیام اباعبدالله الحسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، ازخودگذشتگی و صداقت را به ما آموختند.

در ادامه سرهنگ منصور کریمی به روایتی از امام سجاد (ع) اشاره کردند که هفت خصلت برای شهید در نظر گرفته‌شده است پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری امام‌جمعه شهرستان چگنی گفت: شهید سعید است و شهادت سعادت، وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچون سدی محکم در مقابل هجمه‌های فرهنگی خواهد بود افزود: برگزاری یادواره شهدا در اونس گرفتن هرچه بهتر نسل جوان با شهیدان که در دوران دفاع مقدس را تجربه نکردند بسیار مفید خواهد بود.

 

امام‌جمعه شهرستان چگنی افزود: باید در تمامی شرایط قدردان امنیت و آرامش کنونی جامعه بود چراکه چنین عزت و اقتدار به‌سادگی به دست نیامده و حاصل جان‌فشانی و خون شهدا و ایثارگران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات