خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در کنگره شهدا فلاورجان:
جانشین سازمان  پدافند غیرعامل گفت:مهم‌ترین دست آورد دفاع مقدس تحول معنوی بوده که کنگره‌هایی از این قبیل این روح معنوی را در کشور طنین‌انداز کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۴۲۱۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان، سردار غلامعلی حیدری شامگاه سه‌شنبه در مراسم یادواره شهدای شهر زازران از سلسله برنامه‌های گرامیداشت کنگره ملی سرداران و 1400 شهید خط‌شکن شهرستان فلاورجان اظهار کرد: چه می‌شود بعد از نزدیک 30 سال از پایان جنگ تحمیلی این‌چنین مراسم باعظمتی برگزار می‌شود و سیل خروشان مردم به‌ویژه مردم فهیم این شهرستان در مراسم شرکت می‌کنند و یاد و خاطره‌ی آنان را گرامی می‌دارند.

جانشین  سازمان پدافند غیرعامل افزود: با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق ازنظر تجهیزات نظامی حمایت بسیاری از سوی متحدان اروپایی و ایادی استکبار می‌شد که رزمندگان اسلام به داد آن‌ها رسیدند و کمک کردند که این کشور به دست دشمن نیفتد.

وی ادامه داد: زمانی که اسیران رژیم بعث عراق توسط رزمندگان اسلام به اسارت گرفته شدند از 35 ملیت مختلف حضور داشتند که این نشان می‌داد که یک ائتلاف بین‌المللی شکل‌گرفته بود که لازم است ارج نهیم فداکاری آنان که از حیثیت نظام اسلامی با نثار جان خود حمایت کردند.

حیدری بیان کرد: با وجود ائتلاف بین‌المللی و هجمه‌های فراوان رزمندگان ثابت کردند که می‌توانند موقعیت احتمالی یک نبرد عظیم را به‌گونه‌ای دیگر رقم بزنند و آن را تغییر دهند.

وی تأکید کرد: شهدا به همگان ثابت کرده‌اند که سازش‌کار نباشیم و نشان دادند به‌ مراتب هزینه مقاومت کم‌تر از سازش است چراکه آنان الگوی تاریخ شده و تفکر آنان در جهان گسترش‌یافته است.

جانشین سازمان  پدافند غیرعامل تصریح کرد: باید قدر حرکت بزرگ شهدا و ایثارگران را بدانیم که دشمن تا بن دندان‌ مسلح به این مرزوبوم حمله کرد اما سرانجام ناموفق بود و این نشان می‌دهد که هرگاه تفکر سازش‌گرایانه مبنای عملکرد ما قرار گرفت قطعاً هیچ موفقیتی حاصل نشده است.

وی افزود: اگر در تاریخ گذشته ایران اسلامی مرور داشته‌ایم مشاهده خواهیم کرد که قبل از انقلاب چه اتفاقاتی رخ‌داده است و این تجربه تاریخی جلوی رزمندگان قرار داشته که ایستادگی کردند و این عزت را به مردم تقدیم کردند.

حیدری تأکید کرد: در 200 سال گذشته هر زمان به کشور تجاوزی صورت گرفت ایران بسیاری از مرزهای خود را از دست داد اما در جنگ تحمیلی رزمندگان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را دشمن اشغال کند.

وی با اشاره به دست آوردهای دفاع مقدس ابراز داشت: مهم‌ترین دست آورد دفاع مقدس تحول معنوی بوده که کنگره‌هایی از این قبیل این روح معنوی را در کشور طنین‌انداز کرده است.

جانشین سازمان  پدافند غیرعامل بیان کرد: تحول در صنعت دفاعی کشور دست آورد دیگری بود که امروز نظام اسلامی در صلابت و قدرت قرار دارد آن‌هم کشوری که در ابتدای جنگ تحمیلی نمی‌توانس  استفاده کامل از تجهیزات نظامی داشته باشد و حتی در بسیاری موارد اجازه چنین اقدامی هم داده نشده بود در شرایط امروز موشک با برد 2000 کیلومتر می‌سازد.

وی ادامه داد: ایجاد وحدت و انسجام در میان توده مردم دست آورد دیگری از دوران دفاع مقدس بود که می‌توان به آن اشاره کرد.

حیدری گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت دست آورد مهم دیگری بود که شهدای دوران حماسه و دفاع امنیت آفرین بودند که امروز تفکر رزمندگان اسلام از مرزها عبور کرده و جریان مقاومت در خط مقدم مبارزه با رژیم جعلی صهیونیسم و تفکر داعش قرار دارد.

وی اشاره کرد: دست آورد خون شهیدان در چارچوب ایران اسلامی خلاصه نمی‌شود و امروز سنبل حرکت‌های مقاومت اسلامی‌شده که نشان از عظمت و تأثیرگذاری اقدام آنان دارد.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل در پایان گفت: امروز باید همگان با آرمان شهدا که همان اطاعت از ولی‌فقیه است پیمان ببندد و با حفظ وحدت راه بزرگ انقلاب اسلامی را به توفیق الهی به سرانجام برسانند.

 در پایان مراسم از خانواده شهیدان زاغیان و عسگریان تجلیل به عمل آمد و شهید گمنام مهمان ویژه این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار