تا پایان ۶ ماهه نخست سال جاری به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی، سمنان و یزد بیشترین و در جنوب کرمان، کهگیلویه‌ و بویراحمد و ایلام، کمترین میزان جواز تاسیس صنعتی صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۸۴۲۶۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، تا پایان شهریورماه سال جاری در مجموع ۱۰ هزار و ۷۰۹ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی اشتغال ۲۵۷ هزار و ۱۲۵ نفر صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از افزایش ۲۰ درصدی در تعداد و ۲۵.۸ درصدی در پیش‌بینی اشتغال، حکایت دارد.

بنابر اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار گرفته است، بیشترین تعداد جواز تاسیس صنعتی صادر شده به ترتیب به استان‌های خراسان رضوی (۸۴۵ فقره)، سمنان (۷۹۴ فقره) و یزد (۷۵۴ فقره) تعلق دارد و کمترین تعداد جواز صنعتی صادر شده نیز به جنوب کرمان (۴۶ فقره)، کهگیلویه و بویراحمد (۷۷ فقره) و ایلام (۹۱ فقره) اختصاص یافته است.

این در حالی است که میزان جواز تاسیس صنعتی صادر شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معادل ۱۶۴ فقره در شش ماهه سال جاری بوده که نسبت به ۹۵ فقره جواز تاسیس صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۷۲.۶ درصدی همراه شده است.

گفتنی است اصفهان، تهران، جنوب کرمان، خراسان رضوی، کردستان، گلستان و گیلان به ترتیب با افت ۲۵.۶، ۹.۹، ۱۳.۲، ۰.۹، ۷.۲، ۱۲.۹ و ۳۲.۹ درصدی در تعداد صدور مجوز تاسیس صنعتی روبرو شده‌اند.

جواز‌های تاسیس صادر شده به تفکیک استان

تعداد جوازهای صنعتی صادره در ۶ ماه نخست ۹۷ + جدول


جواز‌های تاسیس صادر شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

تعداد جوازهای صنعتی صادره در ۶ ماه نخست ۹۷ + جدول
 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
ارسال نظرات