احداث شبکه‌های جدید برق به‌صورت زیرزمینی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال آینده شبکه فشار ضعیف هوایی سیمی در تهران وجود نخواهد داشت و دیگر قرار نیست که شبکه هوایی ۲۰ کیلوولت جدیدی احداث شود.
کد خبر: ۹۰۸۴۲۶۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، حسین صبوری درباره آخرین برنامه شرکت توزیع برق تهران برای تبدیل شبکه برق، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد شبکه فشار ضعیف زمینی و مابقی هوایی است که طی برنامه‌های درنظر گرفته شده، در حال تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگه‌دار هستیم و نهایتا سال آینده این کار به‌طور کامل اجرایی خواهد شد.

صبوری با تاکید به این مساله که ۸۰ درصد شبکه توزیع برق تهران کابلی است، تاکید کرد: قرار شده تا شبکه‌های کابلی فرسوده ۲۰ کیلوولت را نوسازی و مابقی شبکه‌های هوایی، ۲۰ کیلوولت را زمینی کنیم که طبق برآورد‌های زمانی صورت گرفته، این کار تا پنج و شش سال آینده عملیاتی خواهد شد.

استفاده از کابل‌های زیرزمینی یکی از اولویت‌های وزارت نیرو است؛ چراکه این کار مزایایی هم‌چون مبلمان شهری، کاهش قطعی برق و کیفیت‌افزایی را به‌دنبال دارد، اما در این میان بسیاری از کارشناسان معتقدند که هزینه اجرای این طرح نیز بالاست، بنابرابن باید با بررسی شرایط به تعادلی دست یافت تا متناسب با افزایش توانایی‌های صنعت برق استفاده از کابل‌های زیرزمینی را نیز در اولویت قرار داد.

چندی پیش نیز غلامرضا خوش‌خلق - مدیرعامل برق منطقه‌ای استان تهران - از تعویض ۵۰۰ کیلومتر کابل فرسوده در استان تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ کیلومتر کابل فرسوده قدیمی در تهران وجود دارد که برنامه‌ریزی‌های متعددی برای تعویض این کابل‌ها صورت گرفته است.
 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
ارسال نظرات