مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان اردبیل گفت: مردم کشور ما در حال حاضر نیز در ادامه همان دفاع مقدس هشت ساله قرار دارند و باید اذعان کنیم که دفاع مقدس ما ۴۰ سال است که ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۸۴۲۸۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
ملت ایران در ادامه دفاع مقدس هشت ساله قرار دارند/ اتکای شهداء به خداوند است نه شرق و غرب
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین نوری، در اولین یادواره شهدای بسیج کارگری شهرستان اردبیل با بیان اینکه انسان‌ها سه دسته اند اظهار کرد: دسته‌ای از انسان‌ها خداوند را قبول دارند، ولی مدیریت خدا را قبول نداشته و او را پرستش نمی‌کنند که شیطان در این دسته از مخلوقات خداوند قرار دارد.

وی افزود: دسته دوم از انسان‌ها خداوند و مدیریت را در هدایت تشریعی و تکوینی قبول دارند، ولی در برخی موارد خواسته خود را بر خواسته خداوند ترجیح می‌دهند که در حال حاضر بیشتر مردم به این نوع ایمان به خداوند مبتلا هستند و، اما دسته سوم که خداوند و مدیریت خداوند را با تمام وجود قبول دارند و سر تعظیم فرود می‌آوردند در پیشگاه خداوند و جان خود را با خداوند معامله می‌کنند که این دسته همان شهداء هستند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان اردبیل با بیان اینکه دفاع مقدس فقط محدود به ۸ سال نبود خاطرنشان کرد: مردم کشور ما در حال حاضر نیز در ادامه همان دفاع مقدس هشت ساله قرار دارند و باید اذعان کنیم که دفاع مقدس ما ۴۰ سال است که ادامه دارد.

نوری به اهداف برگزاری یادواره شهدا پرداخت و یادآور شد: هدف از یادواره شهدا این نیست که در یک محلی جمع شویم و از ایثار و از جان گذشتگی آنان صحبت کنیم و در نهایت فاتحه‌ای بفرستیم بلکه باید اندیشه‌های شهدا را کالبدشکافی کنیم و بگوئیم که ما به شهدا بدهکاریم.

وی با اشاره به عهدنامه‌های ننگین که بر اثر امضاء آن‌ها سرزمین وسیعی از کشور را از دست داده ایم اظهار داشت: در اکثر مواقع با مذاکره‌های اشتباه با دشمن خسارت‌های سنگینی را به کشور وارده کرده اند که این در صورتی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس در برابر کشور‌های شرق و غرب حتی یک وجب از خاک کشور را تسلیم دشمن نکردیم و این بیانگر ایثار و مردانگی و غیرت شهدای گرانقدر است.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان اردبیل به بررسی ویژگی‌های شهداء اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی‌های شهدا خدامحوری چرا که اتکای شهداء به خداوند است نه شرق و غرب، دومین ویژگی دفاع از دین و اهل بیت مداری شهدا است که غیرت ملی شهداء باید در نظر گرفته شود و با صراحت بیان می‌کنم که ملی گرایانه‌ترین فرد خود شهدا هستند و همه مردم باید باور داشته باشند که این کشور را سرود‌های "یار دبستانی من ... " آزاد و پیروز نکرد بلکه غیرت شهدا بود که استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را رقم زد.

نوری سومین شاخص شهدا را ولایتمداری آنان عنوان کرد و افزود: دشمن در تلاش است تا امید به آینده را در دل مردم از بین ببرد که مقام معظم رهبری بر داشتن امید به آینده تاکید می‌فرمایند و این امید به آینده را می‌توان در صدور انقلاب به مرز‌های خارج از کشور دید، انقلاب‌هایی که در کشور‌های منطقه اتفاق می‌افتد نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است که این صدور انقلاب زوال و نابودی آمریکا و هم پیمانانش را رقم خواهد زد.
ارسال نظرات