سردار نظری در جمع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان چناران:
فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان داشت: بسیج در دوران دفاع مقدس پرورش و رشد یافت.
کد خبر: ۹۰۸۴۲۹۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار نظری در همایش تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان چناران که به مناسبت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان برگزار شد، خطاب به رزمندگان اظهار داشت: این حال و هوا را حفظ کنیم، حس می‌کنم که چه حالی دارید و بازگشت به آن دوران و خاطرات برای شما که در متن آن جریان و آن میدان بودید بسیار خاطره انگیز است، این خاطره انگیزی نه از باب اتفاقات بلکه تعلق خاطر شما را به آن محفل تابناک از تاریخ مقدس اسلام حس می‌کنم و این تعلق خاطر و این وابستگی بسیار مبارک و تعیین کننده است. فرهنگی که در میدان دفاع مقدس تولید شد و سازندگی‌ای که آن میدان نورانی داشت امکان ندارد میدان دیگری بتواند جایگزین آن بشود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: بسیار تصمیم بجا و درستی بوده است که در این ایام مبارک و در هفته بسیج که بسیج نیز پرورش یافته دفاع مقدس است، فرمان الهی امام عظیم الشأن ما در ۵ آذر ۵۸ تقریبا ۱۰ ماه قبل از شروع دفاع مقدس بود، اما این فرمان و این نهاد مقدس و این تشکل الهی در جنگ و در دفاع مقدس پرورش و انسجام و جهت پیدا کرد، لذا خیلی شایسته است در هفته بسیج برگردیم به آن محفل درخشان تاریخ انقلاب اسلامی و گرد هم جمع بشویم با پیشکسوتان آن دوران که شما عزیزان حاضر در این محفل یعنی رزمندگان شهرستان چناران باشیم و ضمن اینکه آن دوران مقدس را بازخوانی کنیم و آن احساسات را به روز کنیم و آن تعلق خاطر را به یاد بیاوریم و فرهنگی که توسط خود شما آفریده شد را برجسته کنیم و تابلوی دفاع مقدس را که مستمرا بلند است، اما با این مناسبت‌ها برجسته‌تر کنیم.

وی نیز ادامه داد: ما هر چه داریم از دفاع مقدس است، دفاع مقدس صحنه‌ی عجیبی است. رسم شهادت رابه صورت عمده و خاص در دفاع مقدس آموختیم و یاد گرفتیم چطور پشت پا بزنیم به همه‌ی تعلقات دنیا و چطور نسبت به یکدیگر در معنویت سبقت بگیریم.

سردار نظری گفت::اگر نبود آن مقطع درخشان ما راه را بر اساس چه الگویی پیدا می‌کردیم؟ اگر شهدای دفاع مقدس آن چراغ‌های روشن و تابلو‌های هدایت گر نبودند پیدا کردن راه چطور میسر می‌شد؟ پس بنابراین دفاع مقدس بنا به فرمود: ه امام (ره) یک نعمت بود و شما آفریننده‌های این نعمت بودید و در به وجود آمده این نعمت سهم داشتید و افتخار بکنیم و به خودمان ببالیم و شکر کنیم که خداوند متعال دست ما را گرفت اولا در این نظام مقدس اسلامی حیات بخشید و بعد هم ما مفتخر شدیم که در این میدان نورانی قرار بگیریم و نام و مهر رزمنده و ایثارگر بر پیشانی ما و شما حک شود و حتما انشالله همین عنوان و همین مهر در آن دنیا دست ما را خواهد گرفت به شرط اینکه مراقبت کنیم این فراز و نشیب‌های دنیایی که در جامعه گرفتار آن‌ها هستیم آن سرمایه‌ی عظیم به دست آمده را آسیب نزنند.

وی ابراز داشت: وقتی که امام عظیم الشأن ما آن فرمان معنوی تشکیل بسیج را صادر کردند قطعا این شخصیت الهی و ژرف اندیش می‌دیدند که در آینده این نظام و این انقلاب و دستاورد‌های آن مورد هجمه‌ی گسترده جبهه استکبار قرار خواهد گرفت، لذا فرمان تشکیل بسیج را برای حضور گسترده جوانان این مردم و عصاره و پیشتازان این مردم صادر فرمودند: و دیدید که به سرعت این نهاد مقدس شکل گرفت و صحنه‌هایی همچون دفاع مقدس را شکل داد و این مسیر ۳۹ سال است که ادامه پیدا کرده است و امروز این شجره طیبه منحصر جغرافیای کشور ما نیست، کشور ما خواستگاه این شجره طیبه است، اما امروز شاخ و برگ و ریشه‌های آن در جوامع اسلامی در حال رشد و نمو است و ثمرات آن نیز شامل همه جوامع اسلامی می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در پایان گفت: امروز بسیج را بیش از گذشته هم در حوزه کمیت و هم در حوزه ماموریت و کیفیت در داخل کشور و بیرون از کشور و در جغرافیای انقلاب اسلامی شاهد هستیم. اگر در مواجهه با تهدیدات نرم دشمن هستیم باز می‌بینیم این نهاد مقدس است که با حضور گسترده مردم پاسخ تهدیدات نرم را می‌دهد. اگر با تهدیدات امنیتی مواجهه می‌شویم حضور گسترده مردمی در این نهاد مقدس خنثی کننده است، اگر در حوزه سیاست و مسائل اجتماعی دچار مشکل می‌شویم باز گره گشایی به دست عزیزان بسیجی صورت می‌گیرد. امروز هم معتقد هستیم که اندیشه بسیجی کارساز است و در حوزه اقتصاد هم اگر زمینه فراهم و شرایط مهیا شود که بخش‌های مختلف بسیج و جوانان در این حوزه فعال بشوند قطعا مشکلات حل خواهد شد و امیدواریم این چنین بشود.

در پایان مراسم از تعدادی از پیشکسوتان و رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با اهدای لوح و هدایایی با حضور سردار نظری و مسئولین ادارات شهرستان تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها