خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مشورت با مردم و دخیل ساختن آنان در امور در سیره ائمه اطهار(سلام الله علیها) به وضوح مشاهده می شود.
کد خبر: ۹۰۸۴۳۱۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین خصوص ضرورت وجود بسیج در کشور ابراز کرد: موفقیت و پیروزی در عرصه های مختلف مختص حکومت هایی است که مردم را در سرنوشت کشور خود دخیل دانسته اند و مردم در دفاع و رشد کشورشان نقش بسزا داشته اند.
وی افزود: آنطور که مشاهده می شود در هرکجا که مردم به صحنه آمده اند چه در عرصه فرهنگ، چه اجتماع و چه در دفاع از کشور نصرت نهایی با ما بوده است و توانسته ایم به جلو حرکت کنیم اما کسانی که به ظرفیت نیروی مردم اعتنایی ندارند همانند سلطنت طلبان و طاغوت تاکنون نتوانسته اند و حقیقتا نخواهند توانست داوم چندانی داشته باشند.
این کارشناس تصریح کرد: با توجه به تداخل هفته بسیج و هفته وحدت از جمله خصایل بارز رسول الله(ص) مشورت با مردم و بویژه جوانان بوده است بطوری که آنان را در امور کشور داری نیز دخیل می ساختند که از نمونه های آن شورایی است که ایشان در آستانه جنگ احد برگزار کردند و جلسه مشورتیِ جنگ احزاب که منجر به حفر خندق و پیروزی به واسطه آن شد. با این حال می توان نتیجه گرفت که مشورت با مردم و دخیل ساختن آنان در امور اینچنینی در سیره ائمه اطهار(سلام الله علیها) به وضوح مشاهده می شود.
قبادی ادامه داد: این سیره از معصومین در زمان انقلاب و دفاع مقدس نمود یافته بود و امام خمینی(ره) نیز زمانی که جمله تاریخیِ "من بر دهان این دولت می زنم" را بیان فرمودند در ادامه حمایت مردم را نیز مطرح کردند که البته همین رفتار ایشان سبب شد تا مردم نیز همواره خود را همراه امام(ره) بدانند تا جایی که وقتی دستور حصر آبادان از جانب امام(ره) صادر شد مردم پای کار آمدند و پیروزی هایی عظیمی حاصل شد.
وی تشریح کرد: به جرئت می توان گفت که اگر نهادی همچون بسیج در دوران دفاع مقدس نبود این دستاوردهایی که امروزه بدست آمده است حاصل نمی شد و این جوانان بودند که سلاح بدست در میدان نبرد و بانوان در پشت جبهه به دفاع و حمایت از این نظام و انقلاب پرداختند و همین نیروی مردمی رژیم بعث را درهم شکست.
کارشناس مسائل سیاسی تبیین کرد: بسیج را می توان به عنوان الگویی قابل ارائه در تمامی جهان مطرح نمود که نمونه بارزی از دخیل سازی افکاری عمومی در سرنوشت و امور کشور معرفی کرد. این الگوی مهم توانست در قالب نیروهای حشدالشعبی در عراق و سوریه نمود پیدا کند و مردم این کشورها را در دفاع از موجودیت خود به پای کار بیاورد.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها