کد خبر: ۹۰۸۴۴۴۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج،  به نقل از دفاع پرس، عملیات غرورآفرین طریق القدس با رشادت رزمندگان اسلام از یگان‌های سپاه و ارتش جمهوری اسلامی، منجر به آزاد سازی شهر بستان پس از ۴۰۹ روز از دست اشغالگران بعثی در روز هشتم آذر سال ۱۳۶۰ شد. در این عملیات رزمنده‌ای به نام «اسدالله کیهانی» حضور داشت که حدود سه ماه از ازدواجش می‌گذشت. وی رشادت‌های زیادی در مناطق عملیاتی انجام داد و سرانجام در عملیات طریق القدس به شهادت رسید. در ادامه مروری بر زندگی این شهید بزرگوار داشتیم که می‌خوانید:

مروری برزندگی شهید کیهانی

اسد در کنار تحصیل همراه با برادرش در کار‌های خانه کمک می‌کرد. برخی مواقع کار‌ها به حدی زیاد بود که فرصت نوشتن تکالیفش را نداشت. به همین جهت مشق‌هایش را در مدرسه می‌نوشت. هر چه زمان می‌گذشت، کارهایش نیز بیشتر می‌شد. پس از دریافت مدرک سیکل، وارد هنرستان در رشته برق شد.

در همین سال‌ها بود که با امام خمینی (ره) آشنا شد و وارد فعالیت‌های انقلابی شد. در این مسیر راه مبارزه و اصول مخفی‌کاری را آموخت.

او در طی سال‌های ۵۳ تا ۵۷ فعالیت‌های ضد انقلابی داشت. وی کوچک‌ترین مدرکی به دست رژیم نداد و هیچگاه دستگیر نشد. تنها یک بار هنگام رفتن به منزل امام جمعه شهر جهرم از سوی سربازان حکومت نظامی دستگیر شد، اما از چنگال آن‌ها فرار کرد. در طول این سال‌ها شغل برق کاری را انجام می‌داد و از این طریق مخارج خانواده‌اش را تامین می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد کمیته شد. با تاسیس سپاه پاسداران در ۲۷ شهریور سال ۵۸ به عضویت این نهاد انقلابی درآمد. پس از مدتی وارد واحد روابط عمومی سپاه شد و مسئولیت انتشارات را بر عهده گرفت. او چندین مرتبه به مناطق عملیاتی اعزام و سرانجام در عملیات طریق القدس آسمانی شد.

ارسال نظرات