خبرهای داغ:
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آغاز طرح بازی سازش با تشدید تحریم‌ها/استکبار در خاورمیانه سازش را کلید زده است

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است در مسائل اخیر کشور که تحریم‌های آمریکا شدت گرفت و شاید بی‌سابقه‌ترین نوع تحریم علیه یک کشور می‌توانست باشد برخی زمینه را برای سازش آماده دیدند و طرح مباحثی در این زمینه پرداختند.
کد خبر: ۹۰۸۴۶۲۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹
آغاز طرح بازی سازش با تشدید تحریم‌ها/استکبار در خاورمیانه سازش را کلید زده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد بر مسئله نفوذ تأکید داشتند. این امر یک هشدار جدی از سوی ایشان در ۱۰ ساله اخیر بود بنابراین مردم، مسؤولان و کسانی که دست‌اندر کار هستند باید از نفوذ استکبار جلوگیری کنند.

ایشان آینده، مباحث پشت پرده و محاسبات سیاستمداران و دولتمردان دنیا را رصد می‌کنند و بر همین اساس نسبت به این مسئله حساسیت نشان دادند.

برخی اوقات سخن از نفوذ فرهنگی و اقتصادی پیش می‌آید که هر یک از آن‌ها آثار مخرب خود را دارد، زیرا کار دشمن نفوذ در دستگاه‌های حساس یک کشور می‌تواند باشد.

مهمتر از آن نفوذ سیاسی است به این معنا که جریان فکری را در جامعه القا کنند و به واسطه برخی از مصادیق و مفاهیم در جامعه گسترش دهند.

استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار در کل منطقه خاورمیانه مسئله سازش را کلید زده است. قصه پایتختی قدس شریف از این بابت است زمانی که عوامل نفوذی در یک مملکت اثرگذار باشند سبب می‌شود تا جامعه و حتی نخبگان سیاسی و خواص امت این راه را به دلیل القائات فکری دنبال کنند.



نفوذ در کشور‌های بی‌اراده زودتر جواب می‌دهد

نفوذ در کشور‌های عربی، ضعیف و کشور‌هایی که از خود اراده‌ای ندارند زودتر جواب می‌دهد و سبب سازش و برخی تبعات می‌شود که برای یک مملکت آثار مخرب دارد که مهمتر از آن فقر ملی، اجتماعی و وابستگی یک جامعه است.

همه مسؤولان کشور نسبت به مسئله نفوذ استکبار دغدغه داشتند. حوزه‌های علمیه از روز اول که رهبری مسئله نفوذ استکبار را بیان کردند و در قالب مقالات، اجلاسیه‌ها و جلسات این مسئله را مورد تحلیل قرار دادند.

خواسته‌های مستکبران ضعف یک ملت و تسلیم شدن در همه عرصه‌ها را به همراه دارد بنابراین اگر امروز برخی زمزمه‌های سازش با آمریکا را انجام می‌دهند بیشتر به خاطر ضعف اراده آن‌ها و فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب و برخی اوقات به دلیل واهمه‌های بی‌موردی است که دارند بنابراین صحبت از سازش می‌کنند.

در مسائل اخیر کشور که تحریم‌های آمریکا شدت گرفت و شاید بی‌سابقه‌ترین نوع تحریم علیه یک کشور می‌توانست باشد بسیاری افراد زمینه را آماده مشاهده کردند تا مسئله سازش را کلید بزنند.

اگر بنا بود سازش اتفاق افتد در اوایل انقلاب حضرت امام خمینی (ره) این کار را انجام می‌دادند و با آمریکا سازش می‌کردند، ولی ایشان با قاطعیت بر اساس معارف دینی و منابع علمی در برابر این نوع تفکری که مردم و ملت یک کشور را به ذلت بکشاند ایستادگی کردند.

نقشه‌های دشمنان به ویژه آمریکا و برخی متحدان منطقه‌ای و اتحاد برخی کشور‌های عربی مانند عربستان و صهیونیست‌ها طی سال‌های پس از انقلاب وجود داشته است. مملکت ما ۴۰ سال در برابرهمه دنیا استقامت کرده و ثمره این استقامت شاید برخی از فشار‌های اقتصادی و موارد دیگر بود، ولی عزت و استقلال برای ما باقی مانده است.

به نظر می‌رسد که برخی نادانسته و برخی دانسته درباره آمریکا و برخی کشور‌ها مسئله سازش را بر سر زبان‌ها انداختند، ولی ملت مقاوم، شهید پرور و تاریخ‌ساز و افتخارآفرین انقلاب اسلامی و بزرگی مردان انقلاب اسلامی زیر بار زور و ستم نمی‌روند و با تدابیر مسؤولان و مدیران جمهوری اسلامی قصه تحریم‌ها بر طرف می‌شود.



سوء استفاده پیروان سازش از تحریم و فشار‌های اقتصادی

مسؤولان بیکار ننشسته‌اند و راه‌های مقابله با تحریم دشمن را مدنظر دارند و بررسی کردند و همان طوری که سایه تهدید را از مملکت دور کردند آثار تحریم را نیز از سر مملکت بیرون می‌کنند.

استراتژی سازش را ابتدا با نفوذ برخی چهره‌ها، کمک گرفتن از برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند به این معنا که اگر سازش نداشته باشیم همه چیز ملت و مملکت تمام می‌شود.

کسانی که دنبال سازش هستند دوران تحریم و فشار‌های اقتصادی را بهترین دوره می‌دانند تا خواسته‌ها و امیالی که شاید ۴۰ سال در دل خود نگاه داشتند امروز بتوانند به طور واقع آن را عملیاتی کنند. گاهی مشاهده می‌شود که برخی افراد ضعیف دنبال این سخنان می‌افتند و نقطه و هدف اصلی آن‌ها افکار عمومی جامعه و جوانان است.

زمانی که جوانان را نسبت به آینده ناامید و نسبت به مسائل امروزشان سرخورده کنند به این نتیجه می‌رسند که جامعه جز سازش راه دیگری ندارد که این امر مهمترین استراتژی کسانی است که دنبال سازش با آمریکا و برخی کشور‌های دیگر هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار