خبرهای داغ:
مسئول کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در فلاورجان:
مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: می‌توان از شهید حججی به‌عنوان یک الگو در این عصر و زمان برای ارتقاء بعد معنوی جامعه نام برد.
کد خبر: ۹۰۸۴۶۶۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، سردار محمد باقرزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای شهر کلیشاد و سودرجان از سلسله برنامه‌های کنگره ملی سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط‌شکن شهرستان فلاورجان اظهار کرد:جنگ پدیده خاصی است که همه باید به آن نگاه ویژه داشته باشند و به‌اندازه وسع و توان خود انجام‌وظیفه کنند.

مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: به عنوان یک سند پرافتخار این شهرستان باید به شما تبریک گفت که دلاورمردانی در تمام عملیات خط شکنانه شرکت کردند و ۱۴۰۰ شهید تقدیم ایران اسلامی کردند.

وی ادامه داد: رزمندگان این دیار هم، چون نقاط سراسر کشور در دوران دفاع مقدس حضور پیدا کردند تا دشمن تادندان‌مسلح نتواند به اهداف خود برسد و همه نقشه‌های شوم هم‌پیمانان رژیم بعثی نقش بر آب شد.

باقرزاده با بیان این که این حضور را می‌توان از زوایای مختلف بررسی کرد اضافه کرد: نباید از نقش مادرانی که در تربیت آنان سهم داشتند غافل شد و این همان حرکت امام حسین (ع) که خانواده شهدا از آن گذشته و حاضر شدند فرزندان خود را در راه خدا فدا کنند.

وی اضافه کرد: ارادت و دلدادگی به امام مسلمین این نتیجه و عزت را داد که امروز در اوج و صلابت و قدرت هستیم که قطعاً به واسطه اطاعت از رهبری عادل جامعه بوده و انسان همواره نیازمند‌است که موضوعات برای او متذکر شود.

مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان ادامه داد: باید نسبت به مباحث مربوط به سیره شهدا برخورد تفکر مأبانه داشته باشیم و از خود بپرسیم که چه وظیفه‌ای امروز نسبت به آرمان واهداف شهدا داریم؛ قطعاً این راه را خداوند متعال با تمسک به خون پاک شهیدان به ما نشان خواهد داد.

باقرزاده تأکید کرد: خواهرانی که با عفاف و حجاب پشتوانه خط ولایت هستند اجر بسیار بزرگی در این مسیر الهی دارند چراکه تأثیرگذاری دینی و ارزش‌های دینی را متبلور ساختند و ارتقاء دادند که اگر آن نسل این راه را ترک می‌کردند جامعه اسلامی اکنون چنین دستاورد‌هایی نداشت.

مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: اگر جامعه‌ای شهید نداشته باشد چیزی برای گفتن ندارد و باید به آنان افتخار کرد و بالید که شهدایی هستند که تراز انقلاب اسلامی را بالا می‌برند که به عنوان نمونه می‌توان از شهید حججی به‌عنوان یک الگو در این عصر و زمان برای ارتقاء بعد معنوی جامعه نام برد.

وی تصریح کرد: شهدا همواره دو دعوت مهم در طول زندگی خود داشته‌اند؛ دعوت به پایداری و همچنین معرفت و بصیرت که از همگان مطالبه کرده‌اند و وظیفه‌داریم نسبت به ادای آن احساس مسؤولیت داشته باشیم و نگذاریم این نگاه فراموش شود.

باقرزاده افزود: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از خاطرات وجانفشانی‌های شهدا ضبط و ثبت نشد و دشمن در فعالیت رسانه‌ای و تبلیغاتی هم سعی داشته و دارد که واقعیات دوران دفاع مقدس تداعی نشود که نباید اجازه چنین اتفاقی افتد چراکه هنوز بسیاری از ناگفته‌های جنگ تحمیلی بیان‌نشده که یکی از بزرگ‌ترین آن کار‌ها نگارش خاطرات شهدا از زبان نزدیکان است.

مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان گفت: نسل امروز ستاره‌های درخشان قرن اخیر که شهدا هستند را به‌خوبی نمی‌شناسند که وظیفه‌داریم بیشتر از گذشته آنان را به نسل جدید معرفی کرده تا با تأسی از آنان راه هدایت الهی برای جامعه هموار شود.

به گزارش فارس در پایان از چند خانواده دارای دو شهید در دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد و شهید گمنام عملیات والفجر ۸ نیز میهمان ویژه این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها