فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: تعدادی از مسببین حمله مسلحانه شامگاه سه شنبه به پاسگاه مرزی بروشکانی بانه شناسایی شدند و یکی از این افراد توسط نیرو‌های هنگ مرزی دستگیر شده است.
کد خبر: ۹۰۸۴۶۸۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار قاسم رضایی  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این افراد تجهیزات غیرمجاز به همراه داشتند و مسلح بودند افزود: متجاوزین مرزی و مسببین حمله مسلحانه به پاسگاه بروشکانی بیش از ۲۰ نفر بودند که تعدادی از آن‌ها شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: پیام ما به آن‌ها این است که تسلیم شوند چراکه هرجا باشند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و دستگیر می‌شوند، اما در صورتی که خود تسلیم شوند تخفیفی در مجازات آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: شهید ستوان دوم مصطفی عبدالملکی با سابقه ۱۵ سال خدمت در مرز با تجربه و اقتدار برای امنیت مرزنشینان فداکاری کرد و در گزارش عملکرد این شهید اجرای دقیق وظایفش به عنوان یک مرزبان دیده می‌شود.

سردار رضایی اضافه کرد: این شهید والامقام شب گذشته با مترددین غیر مجاز و کسانی که مخل اجتماع مرزنشینان هستند مقابله کرد و ناجوانمردانه مورد هجوم متجاوزین قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی افزود: شهید عبدالملکی در تمام لحظات زندگی عمرش به نظام خدمت کرده و قوانین را دقیق و طبق وظیفه‌ای که داشته اجرا کرده است.
 

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه با کسانی که در پوشش کولبری از نظام سوء استفاده می‌کنند برخورد جدی می‌شود افزود: قاچاقچیان باید به سمت شغل‌های مشروع باز گردند و این افراد خلاف قانون عمل می‌کنند و کسی که بین ۲ کشور به صورت غیر قانونی تردد کند مجرم است.

وی اظهار داشت: وظیفه ذاتی مرزبانان مقابله با مجرمین است و این شهید والا مقام در اجرای وظایف قانونی خود به شهادت رسیده و مسئول اجرای قانون بوده است.

سردار رضایی گفت: کسانی که دنبال منافع سیاسی نامشروع هستند و قاچاقچیان مسلح و متجاوزین مرزی که نیمه‌های شب در ارتفاعات و دره‌ها دنبال منافع نامشروع خود هستند را به عنوان کولبر جلو می‌دهند خائن هستند و پیام مردم به آن‌ها این است که از اظهارنظر‌های کذایی خارج شوند و با مردم صادق باشند.
 
شهید ستوان دوم مصطفی عبدالملکی شامگاه سه شنبه در پاسگاه بروشکانی بانه در هنگام مقابله با افراد مسلح به شهادت رسید.

شهرستان بانه ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق دارد و روستای بروشکانی هم در ۴۹ کیلومتری شهر بانه و در بخشش ننور واقع شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات