خبرهای داغ:
کارشناس سیاسی گفت: اکنون آمریکا در حال دست و پا زدن برای نگه داشتن خود به عنوان کدخدای جهانی است اما امروز سیاستمداران آمریکایی از ضعف و انفعال آمریکا سخن می‌گویند.
کد خبر: ۹۰۸۴۷۰۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

آمریکا در حال دست و پا زدن برای نگه داشتن خود به عنوان کدخدای جهانی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام امیر مطهری در نشست سیاسی تیپ 32 انصارالحسین(ع) با تشریح ویژگی‌های اقتصاد لیبرالی اظهار کرد: اقتصاد کاپیتالیستی و لیبرالی با مبانی اخلاقی و دینی کشور ما سازگاری ندارد اما متاسفانه در این چهار دهه انقلاب، حاکمیت دولتی بیشتر در اختیار کسانی بوده است که به دنبال اقتصاد انسان محور و لیبرال بوده‌اند.

وی افزود: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی در طول 40 سال مدیون تلاش نیروهای انقلاب بوده و کاستی‌ها و نقاط ضعف کشور نیز برخاسته از تفکرات غیرانقلابی و اشرافی‌گرایانه و غربی‌گرا بوده است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده در هر زمینه‌ای کار، دست نیروهای انقلابی بوده است موفق بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای مدام برای آمریکا غش می‌روند در حالی که کارشناسان غربی پیش‌بینی کرده‌اند که قدرت آمریکا رو به زوال و افول است و فرمایش رهبری بر این مضمون، کاملاً علمی و منطق است.

مطهری اظهار داشت: آمریکا اکنون 20 تریلیون دلار بدهی و بیش از 800 میلیارد دلار کسری بودجه دارد، 40 درصد مردم آمریکا زیر خط فقر هستند و اقتصاد آمریکا با یک بحران جدی روبرو است.

وی سه حوزه فکری، اقتصادی و سیاسی را سه حوزه آسیب‌پذیر آمریکا در آینده دانست و بیان داشت: آثار شکست و انزوای آمریکا از هم اکنون روشن شده و یک نمونه از آن نفرت و تقابل جهانی با سیاست‌های آمریکا است.

این کارشناس سیاسی افزود: اکنون آمریکا در حال دست و پا زدن برای نگه داشتن خود به عنوان کدخدای جهانی است اما امروز سیاستمداران آمریکایی از ضعف و انفعال آمریکا سخن می‌گویند.

وی در زمینه تقابل آمریکا با ایران اظهار داشت: به اذعان ترامپ آمریکا 7 تریلیون در منطقه خاورمیانه خرج کرده اما منطقه؛ حیات خلوت ایران است و نظر ایران در تصمیمات منطقه‌ای اعمال می‌شود.

مطهری عنوان کرد: با وجود دشمنی تمام عیار و بی‎سابقه آمریکا علیه ایران، پیشرفت‌های همه جانبه ایران در چهار دهه انقلاب خیره‌کننده بوده است.

وی بیان داشت: پیشرفت و اقتدار نظامی و امنیتی، رشد علمی و عمرانی، علمی و فناوری‌های مدرن و قدرت سیاسی و اثرگذاری منطقه‌ای از جمله دستاوردهای نظام اسلامی با وجود همه تحریم‌ها و فشارها و تهاجم‌ها بوده است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در جنگ اقتصادی نیز با وجود اینکه دولت در برخی موارد بی‌تدبیری نشان داده و برخی عناصر نفوذی و خائن، با دشمن همراهی می‌کنند اما در نهایت جمهوری اسلامی در این جبهه نیز بر نظام استکبار پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات