بخشدار مرکزی شهرستان سروآباد از کشف ۲ قبضه نارنجک عمل نکرده باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در یکی از روستا‌های تابعه این بخش خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۴۷۰۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهروز علی نژاد اظهار داشت: بدنبال گزارش مردمی مبنی بر مشاهده ۲ قبضه نارنجک در یکی از باغات روستای ترخان آباد گروه پاکسازی (تیم مین روب) به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این ۲ قبضه نارنجک ۴۰ تکه‌ای و ساچمه‌ای بوده و مربوط به دوران جنگ تحمیلی است.

بخشدار مرکزی سروآباد اضافه کرد: این ۲ قبضه نارنجک توسط گروه پاکسازی به مدیریت پاکسازی مین‌های به جا مانده از جنگ تحمیلی استان کردستان مستقر در سنندج برای خنثی سازی منتقل شد.

علی نژاد تاکید کرد: گروه پاکسازی از یکسال پیش عملیات پاکسازی مناطق مشکوک به وجود مین در این شهرستان را آغاز کرده است.

شهرستان سروآباد به دلیل ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق، در زمان جنگ تحمیلی بار‌ها مورد حمله نیرو‌های عراقی قرار گرفت و ۲ روستای قلعه جی و قلعه گاه بخش مرکزی این شهرستان در اسفند ۱۳۶۶ و فروردین ۱۳۶۷ هدف حملات شیمیایی ارتش متجاوز رژیم بعث قرار گرفت.

در دوران هشت سال دفاه مقدس ۲۶ هزار شهید در مرز‌های استان کردستان تقدیم نظام اسلامی شده که بیش از پنج هزار نفر اهل استان کردستان بودند.

۵۲۰ حادثه شامل گلوله باران و بمباران مناطق غیر نظامی، شهرها، حمله شیمیایی به مردم بی دفاع و عملیات جنگی در دوران دفاع مقدس در استان کردستان ثبت شده است.


ایران با عراق همسایه غربی خود یک هزار و ۴۵۸ کیلومتر مرز دارد که حدود ۲۲۷ کیلومتر این مرز در استان کردستان واقع شده، بانه، سقز، مریوان و سروآباد شهرستان‌های مرزی کردستان هستند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات