سردار سیف در دیدار با معاون اصلاح نژاد دام کشور مطرح کرد:
سردار سیف که برای بررسی طرح افزایش بهره وری دام عشایر در مرکز اصلاح نژاد دام کشور حضور یافته بود گفت:برخی قوانین و دستورالعمل های دست و پاگیر، مانع اصلی پیشرفت و افزایش بهروری دام عشایر شده است.
کد خبر: ۹۰۸۴۷۲۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری سردار سیف مسئول سازمان بسیج عشایری کشور به همراه مدیران این سازمان در دیدار با رئیس و معاونان مرکز اصلاح نژاد دام کشور از ظرفیت بالای بسیج جهت کمک به  اجرای برنامه های دولت و به ویژه معاونت امور دام کشور خبر داد.

وی گفت: آمارهای مختلفی در خصوص میزان تولید و واردات وجود دارد ولی به طور میانگین ۸۰ درصد گوشت قرمز در کشور تولید می شود که سهم عشایر ۲۵ درصد می باشد.

سیف قوانین و دستورالعمل های دست وپاگیر را که از ایام گذشته نوشته شده را مانع اصلی پیشرفت و افزایش بهره وری دام عشایر دانست و گفت: این قوانین به عشایر اجازه نگهداری و پرورش دام در حد ظرفیت تولید را به آنها نمی دهد.

مسئول سازمان بسیج عشایری با اشاره به اینکه عشایر خود از بزرگترین محافظان محیط زیست هستند گفت: عده ای به بهانه حفظ مرتع، مراتع را از عشایر گرفته اند و به خود عشایر اجاره می دهند و این جای تاسف بسیار دارد.

در پایان دکتر عباسی ضمن تشکر از فعالیت های بسیج از آمادگی آن مرکز جهت تعامل با بسیج و انجام برنامه های مشترک با بسیج در راستای افزایش بهره وری دام عشایر خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات