خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در شرایط بد می توان با جهاد کشاورزی جواب دشمن را داد گفت: شهدای کشاورزکه دو امتیاز داشتند هم محصول خوب بودند و هم محصول خوب دادند و بعد از جنگ تحمیلی کشاورزی و تولید محصول در ایران اوج گرفت.
کد خبر: ۹۰۸۴۷۶۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در اجلاسیه شهدای کشاورز کنگره ملی 2هزار شهید استان در بیرجند اظهار داشت: کشاورزی و دامداری سخت است اما تربیت از آن سخت تر است و خداوند برخی انبیاء را اول چوپان گمارد و بعد رسالت تعلیم تربیت انسانها را به آنها سپرد.

وی دنیای امروز را همچون کاخ فرعون دانست که در آن آسیه مؤمنه رشد می کند افزود: در دنیای امروز که فساد و کفر و شرک غوغا می کند ؛ گل هایی به همت مادران و پدرانی رویانده می شوند که به وجود عالم می ارزند. دسته گل هایی همچون 213 شهید کشاورز که نصیب این استان شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در شرایط سخت جنگ اقتصادی می توان بیشتری و بهترین محصول را برداشت کرد.

وی عنوان داشت: مادران شهدا فرزندان خود را در دوران طاغوت و در بدترین شرایط تربیت کردند اما ثمرات کار آنها تربیت  36هزار شهید دانش آموز است که 5هزار شهید زیر 15 ساله ها بودند.

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: گرچه شهدا در زمان دفاع مقدس حاضر شدند چون اختلاس ها و حقوق های نجومی امروز نبوده است که به دفاع از میهن اسلامی پرداختند اما امروز همچنان شهدای مدافع حرم در خارج از مرزها برای حفظ اسلام جانفشانی می کنند.

وی ابراز داشت: با وجود مشکلات نا امید نیستیم چون در شرایط بد هم می شود محصول خوب برداشت کرد که شرایطی دارد و آن عمل به دستورات اسلام و تعالیم قرآن کریم است.

وی خطاب به کشاورزان، دامداران، شترداران، صنعت گران و پدران و مادران حاضر در جلسه گفت: شرایط امروز خیلی خوب نیست. دشمن فشار آورده و بر علیه ملت ما جنگ اقتصادی، روانی، فرهنگی، سیاسی، سایبری و غیره به راه انداخته است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در شرایط بد می توان با جهاد کشاورزی جواب دشمن را داد متذکر شد: شهدای کشاورز که دو امتیاز داشتند هم محصول خوب بودند و هم محصول خوب دادند و بعد از جنگ تحمیلی کشاورزی و تولید محصول در ایران اوج گرفت.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: امتیاز کشور ما در کشاورزی است چون نیرو، آب و خاک و کشوری چهار فصل داریم. برای برداشت محصول مطلوب با بهره وری بالا علاوه بر رعایت نکات علمی باید دستورات خدا در قران را نیز عمل کنیم.

وی عنوان داشت: مادر و پدر کشاورزانی هستند که در تربیت فرزند صالح سه مرحله را باید رعایت کنند تا به محصول خوبی برسند.

این کارشناس مذهبی ـ سیاسی افزود: در سوره اعراف آیه 96 خداوند می فرمایند " ای مردم در تربیت فرزندان، کشاورزی ، دامداری، مدیریت سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی و غیره ابتدا ایمان خودتان را تقویت کنید و از مسیر الهی تخطی نکنید".

وی ادامه داد: در تربیت اولاد و پرورش محصول باید قانون خدا را رعایت کنیم و برکت را به خدا بسپارید و قانون خدا در سه مرحله ( کاشت، داشت و برداشت) است .

ماندگاری متذکر شد:  هر کاری که شروعش ناپاک و شبهه دار باشد نتیجه خوبی ندارد. برای داشتن فرزندان صالح به دوران جوانی، انتخاب همسر، دامن پاک ، نطفه پاک  برمی گردد. بذر سالم نیاز است تا محصولی خالص بدست آورید.

وی تصریح کرد: مسئولین کشاورزی مردم را به حرام خوری وادار نکنید. آنقدر از دامدار و کشاورز حمایت کنید که هر کس به جای اینکه پول در بانک بگذارد و نزول بخورد در این حرفه سرمایه گذاری کند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: مراقبت دینی (داشت) برای داشتن فرزند صالح و محصول پاک نیاز است. برکت محصول را از خدا بخواهید.

 انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها