خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

نیروی دریایی نقش عمده‌ای در ارتقا امنیت کشور دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در آیین گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش در تالار 29 فروردین تبریز اظهار داشت: دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش عمده‌ای در ارتقا امنیت کشور ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۱۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، افزود: هفتم آذر یک روز تاریخی برای کشورمان است چراکه دریادلان نیروی دریایی ارتش با انجام عملیات مروارید، سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق را به طور کامل نابود کرده و نیروی دریایی عراق را زمین‌گیر کردند.

وی نیروی دریایی ارتش در همان ابتدای دفاع مقدس، دست به کار بزرگی زد و ضربه بزرگی به رژیم بعث وارد ساخت که تا پایان جنگ نتوانست سازماندهی نیروی دریایی خود را انجام دهد و تا آخر جنگ، برتری نبرد در دریا با جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت تدابیر و هدایت فرماندهی معظم کل قوا، به یک نیروی کاملاً راهبری مبدل شده که نباید از آن به عنوان یک نیروی نظامی صرف نام برد، بلکه عنوان یک نیروی بین‌المللی برای آن زیبنده‌تر است و این نیرو همان کاری را انجام می دهد که عزیزان وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی انجام می دهند.

وی افزود: اسکورت کشتی های تجاری کشور و مقابله با دزدان دریایی توسط نیروی دریایی، اقداماتی ویژه است که یاری‌گر اقتصاد کشور می‌باشد، نیروی دریایی یک نیروی اقتصادی بوده و کمک شایانی به اقتصاد کشور می‌کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه شجاعت نیروی دریایی ارتش ستودنی است، اضافه کرد: در بحرانی‌ترین روزهای کشور مصر که در داخل آن کشور جریاناتی در حال اتفاق بود، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران با گذشتن از کانال سوئز، به محل مأموریت خود عزیمت کرد.

امام جمعه تبریز ضمن اشاره به نقش کارخانجات نیروی دریایی در پیشرفت این نیرو، بیان داشت:

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر اینکه دشمن توان مقابله با نیروهای مسلح را ندارد، اظهار داشت: کارکنان فنی این نیرو همواره نسل جدیدی از تجهیزات نیروی دریایی‌ را طراحی و تولید میکنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش پایانی صحبت‌های خود یادآور شد: بندر جاسک که در گذشته تحت یک گروه پدافند هوایی بوده است، اکنون تحت اختیار نیروی دریایی قرار دارد که تحولات عظیمی در آن صورت گرفته است و مردم این منطقه محروم متحول شده قدردان حضور ارتش در آن منطقه هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها