نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

ایستادگی در برابر استبداد مهم ترین درس شهید مدرس بود

امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس و نام گذاری این روز به نام مجلس، ایستادگی و مقاومت مدرس در برابر استبداد را درس بزرگی برای امروز مجلس شورای اسلامی دانست.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۵۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

بهگزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: برجسته ترین اندیشه سیاسی وی را می توان مخالفت با جدایی دین از سیاست عنوان کرد و نمایندگان مجلس باید مانند شهید مدرس باشند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه نمایندگی بسیار حساس است و زمینه تطمیع وجود دارد، ابراز کرد: نماینده مجلس جمهوری اسلامی باید با تکیه بر ایمان اهل مرعوب و تطمیع نباشد و فقط مصالح و منافع کشور و اسلام را در نظر بگیرد.
حجت الاسلام آل هاشم اظهارداشت: اگر چه مجلس در امور اجرایی نقش مهمی ندارد، با این حال دستگاه های اجرایی باید قوانین مجلس را عمل کنند و جایگاه مجلس فقط منحصر به قانون گذاری نیست بلکه نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد دستگاه ها نیز برعهده مجلس است.
امام جمعه تبریز با اشاره به آرامش نسبی در بازار ارز و طلا؛ نزول قیمت ارز را اتفاق مبارک و امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: این اتفاق در شرایطی که دور جدید تحریم های یک جانبه و ظالمانه امریکا آغاز شده و همه منتظر شوک جدید بودند، اقدام مبارکی است.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: با سیر نزولی قیمت ارز مشخص شد که نحوه مدیریت بازارهای اقتصادی عامل بسیار مهمی در این روند است و اینکه همه مشکلات را بر گردن تحریم ها بیاندازیم درست نیست بلکه با مدیریت درست و منطقی و به دور از سیاست زدگی می توان زمینه های تحریم را از بین برد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: از استاندار جدید انتظار داریم به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم برسد و از مسوولان دستگاه ها نیز بخواهد که در بین مردم بوده و هنگام مراجعه مردم به ادارات با آنها مهربان باشند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مردم مشکلات زیادی دارند که نیازمند رسیدگی است و انتظار داریم مسوولان با مردم همراه باشند.
وی همچنین با اشاره به سفر ولیعهد عربستان به کشورهای عربی و افریقایی گفت: در ماجرای جنایت تاریخی رژیم سعودی در قتل و مثله کردن یک روزنامه نگار هر روز اسناد جدیدی افشا می شود که ماهیت پلید این رژیم وابسته را برای افکار جهان روشن می کند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: در قتل این روزنامه نگار اسناد و مدارک زیاد و متقنی وجود دارد که رژیم سعودی حتی نمی تواند انکار کند اما از پاسخ دادن طفره می رود.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: ولیعهد سعودی اکنون در حال سفر دوره ای به تعدادی کشورهای عربی و افریقایی است تا با وعده کمک های مالی دولت های آنها را با خود همراه کند اما وجدان عمومی آگاه تر از آن است که از جنایت های آل سعود در حق مردم یمن و سوریه به سادگی بگذرد.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی گفت: در سایه تدبیر رهبر معظم انقلاب در زمینه نیروی دریایی موفق بوده و یک نیروی دریایی راهبردی داریم به طوری که دیروز مراسم الحاق دو زیردریایی را به ناوگان کشورمان شاهد بودیم.
وی افزود: نیروی دریایی در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب به یک نیروی نظامی و بین‌المللی تبدیل شده است و در مسائل بین‌المللی و اقتصاد کشور، مقابله با دزدان دریایی، اعزام ناو گروه‌های دریایی به خلیج عدن نقش موثری دارد همچنان که در دوران دفاع مقدس نیز نیروی دریایی نقش مهمی داشت.

حجت الاسلام  آل هاشم در ادامه سلسله مباحث سیره پیامبر اکرم (ص) در قرآن کریم گفت: عفو و بخشش یکی از خصائص حضرت محمد مصطفی (ص) بود که ایشان را بعنوان رحمت العالمین در دنیا مطرح کرده است.
وی با بیان اینکه عفو و بخشش جزء حقوق شخصی است افزود: عفو گذشت از نظر قرآن کاری ارزشمند و از اعمال مستحب است که در زندگی اجتماعی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی به آن تاکید شده است.
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: نیکی در برابر رفتارهای بد دیگران از آموزه های صف برجسته عفو و گذشت پیامبر است که باید برای برقراری صلح و صفا در جامعه به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشیم.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: دشمنان مترصد فرصت برای ایجاد تفرقه افکنی بین مذاهب مختف از جمله برادران شیعه و سنی و قومیت های مختلف کشور است، اما بصیرت و آگاهی مردم اجازه اجرایی شدن توطئه های استکبار را نخواهد داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار