خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفت: ایجاد فضای نشاط و امید توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۵۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، محمد محمدپور با اشاره به هجمه‌های دشمنان در ابعاد مختلف به نظام جمهوری اسلامی، ‌اظهار داشت: در برهه‌ کنونی هدف اصلی دشمنان تضعیف و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و ایجاد شبهه و تردید در میان مردم است و برای این کار از ابزارهای مختلف ازجمله فضای مجازی حداکثر بهره را می‌گیرند.

وی افزود: پس از گذشت چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، دشمنان برای القای روحیه یاس و ناامیدی بر مردم تلاش می‌کنند و تبلیغات خود را نیز در این جهت به کار بسته اند تا عملکرد نادرست بعضی افراد را به حساب نظام و انقلاب و دین بگذارند.

محمدپور، در ادامه با اشاره به لزوم تبیین دستاوردهای حوزه‌های مختلف در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه باید گفت ما در انعکاس مطلوب خدمات نظام به مردم کوتاهی کردیم و یا از فرصت‌ها درست استفاده نکردیم که می‌باید این نقصان را برطرف کرده و دستاورهای عظیم انقلاب را به طرق مختلف در داخل ایران و فراتر از مرزها تبیین کنیم.

وی، با بیان اینکه امروز زبان هنر موثرترین ابزار برای بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: با توجه اینکه در آستانه چهلمین سال حیات انقلاب اسلامی قرار داریم، این مساله موضوع بسیار مهمی است که باید توسط اقشار مختلف به ویژه نخبگان و هنرمندان فرهیخته و صاحبان قلم به آن پرداخته شود.

محمدپور، با اشاره به برکاتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آورده، ‌بیان کرد: صیانت از عزت و حیثیت مملکت در برابر استکبار از جمله‌ این برکات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: انقلاب اسلامی امروزه در حوزه ایدئولوژی توانسته است الگویی برای کشورهای منطقه و جهان شود و سایر کشورها در مسیر انقلاب اسلامی که همان مبارزه با ظلم و رسیدن به استقلال و آزادی است حرکت می‌کنند و این منافع استکبار را به خطر می‌اندازد و از این روست که سعی می‌کنند تا دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرند.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی و دست نشانده‌های آنان تعبیر و تفسیری متفاوت و به دور از واقعیت از آزادی بیان و رفاه دارند ، چرا که ما در دوران قبل از انقلاب در سطح استان تنها دو نشریه مکتوب برای بیان افکار و اندیشه‌ها داشتیم و این رقم امروز به بالای ٤٠٠ رسانه مکتوب و غیرمکتوب رسیده است و این امر نشان از گسترش آزاداندیشی و آزادی بیان در ایران اسلامی دارد.

محمدپور گفت: هنرمندان ما امروز و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی،‌در رشته‌های مختلف و با فراغ بال به خلق آثار می‌پردازند و این دستاورد بزرگ انقلاب باید پاس داشته شده و تبیین شود.

وی، با اشاره به ضرورت و اهمیت خاص بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مقطع حساس و سرنوشت ساز کنونی، گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به دنبال ایجاد یأس، ناامیدی، تیره و تار نشان دادن وضعیت کشور و برجسته‌سازی برخی از مشکلات هستند و اصحاب فرهنگ و هنر باید به صورت حرفه­ای، مستدل، باورپذیر و کارآمد در عملیات روانی که دشمنان به راه انداخته­اند موفق و سربلند باشند و با ایجاد فضای امید و نشاط از این برهه نیز گذر نمایند.

در این نشست اعضای کمیته فرهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به تبیین برنامه‌ی نهادهای مختلف استان برای برگزاری باشکوه‌تر آیین‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها