خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قم خبر داد

کشف ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان قم کشفیات کالای قاچاق را در ۸ ماهه سال جاری ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۵۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸
کشف ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عبدالرضا آقاخانی در حاشیه کمیسیون قرارگاه جهادی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، فرماندهی انتظامی استان قم نیز برای کمک به دولت در راستای ساماندهی بخش اقتصادی که از ماموریت‌های ویژه و خاص نیروی انتظامی است به‌عنوان یک اولویت در ناجا که مبارزه با سوداگران و قاچاقچیان اقتصادی بوده، در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان قم در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته بیش از وظیفه اصلی خود و با همکاری بسیاری از دستگاه‌ها، به‌ویژه دستگاه قضائی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات موثری را انجام داده است.

آقاخانی ادامه داد: در امر مبارزه با قاچاق، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۶.۵ درصد، در حوزه دستگیری‌ها ۸ درصد و در امر تشکیل پرونده‌ها نیز بالغ بر ۱۰ درصد بودیم.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: اقلام کشف شده شامل وسایل آرایشی، لوازم خانگی، طلاجات، خودرو، اقلام ضد فرهنگی و... بوده است.

وی بیان کرد: رقم ریالی کشفیات استان قم در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال و امسال نیز بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شد که خوشبختانه کشفیات قابل ملاحظه در استان را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان قم تعداد دستگیری قاچاقچیان ارز را نزدیک به ۷۲ نفر دانست و افزود: این افراد ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی استان شدند.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف پلیس برخورد با قاچاقچیان ارز است مخصوصاً در شهر قم افرادی که مبادرت به قاچاق انواع ارز می‌کنند، بدانند پلیس با آن‌ها برخورد قانونی و جدی بعمل می‌آورد.

آقاخانی گفت: در سال جاری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال کشفیات ارز قاچاق داشتیم که نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: خودرو‌های توقیفی حامل کالا‌های قاچاق نیز نزدیک به ۱۵ میلیارد ریال قیمت گذاری شده اند.

آقاخانی ابراز کرد: امیدواریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط که با نیروی انتظامی همکاری و تعامل دارند بتوانیم گام‌های مثمرثمری برای رونق بخشیدن به اقتصاد نظام جمهوری اسلامی و دولت برداریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار