خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم مطرح کرد
مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم گفت: گفتمان مسجد محوری از جمله اهداف است که براساس آن توجه همه مسؤولان و مردم و به ویژه جوانان به امر مسجد، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و کارکرد‌های مسجد صورت می‌گیرد که شامل شیوه‌ها و روش‌های مختلف است.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۵۹
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
پیگیری گفتمان مسجدمحوری برای استفاده از کارکرد‌های مسجد
حجت‌الله شاه ثنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به اهداف بسیج مساجد و محلات اظهار کرد: گفتمان مسجد محوری از جمله اهداف است که سبب جلب توجه همه مسؤولان و مردم و به ویژه جوانان به امر مسجد، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و کارکرد‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی مسجد است. هر ناحیه و مسجد برای خود قرارگاه فرهنگی مسجد دارد که منویات و مطالبات رهبری را اجرا و پیگیری می‌کند.

مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم با اشاره به توانمندسازی افراد در مساجد گفت: توانمندسازی نرم‌افزاری و آموزشی در این بخش با کمک سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها انجام می‌شود که گروه علمی قوی و اساتید توانمند شناسایی و متون فراهم می‌شود و توانمندسازی در زمینه‌های مختلف به ویژه آموزش صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌ها، خدمات‌رسانی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با محوریت مسجد انجام می‌شود و از جمله مباحث آموزشی می‌توان به شیوه جذب جوانان به مسجد، تبیین کارکرد‌های مسجد، محرومیت‌زدایی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و معرفت‌افزایی اشاره کرد.

شاه ثنایی عنوان کرد: اصناف و اقشار مانند مهندسان، پزشکان، حقوقدانان و هنرمندان برای ارائه خدمات در مسجد جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی مسجد به منظور الگوسازی و ایجاد رقابت سالم برگزار می‌شود گفت: مسجد‌های فعال در زمینه‌های مختلف معرفی می‌شوند و از مسؤولان سایر مساجد نیز دعوت می‌شود تا از تجربیات دست اندرکاران مساجد موفق استفاده کنند.

مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم یادآور شد: برخی مساجد در بحث اقتصاد مقاومتی و پیوند مسجد، مدرسه و منزل فعال هستند. آموزش‌های لازم در این مساجد به اولیا ارائه می‌شود و از معلمان محل دعوت می‌شود تا دانش‌آموزان موفق را تشویق و جذب کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها