خبرهای داغ:
دبیر ستاد معرفتی و علمی اربعین:

زیست اربعینی به همه ساحت‌های زندگی تسری پیدا کند

دبیر ستاد معرفتی و علمی اربعین گغت: اکنون باید جریان اربعین و زیست اربعینی از ایام اربعین به همه حوزه‌ها و ساحت‌های زندگی ما تسری پیدا کند و امروز شیعه اربعینی باشیم.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۶۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
زیست اربعینی به همه ساحت‌های زندگی تسری پیدا کند
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید اصفهانیان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به کنگره بین المللی اربعین اظهار کرد: امسال پنجمین دوره این کنگره در دو بخش فرهنگ و علمی در شهر‌های نجف و کربلا برگزار شد.

وی ادامه داد: جریان حرکت اربعین یک جریان سیال و هدایتگر است و با حضور اساتید مختلف در رشته‌های گوناگون، محوریت اندیشه ورزی را مطالعات زیارت قرار دادیم و این اندیشه منشا تولید آثار در زمینه هنر است.

دبیر ستاد معرفتی و علمی اربعین افزود: امسال آیت‌الله علوی گرگانی نامه‌ای برای رئیس جمهور نوشت تا هزینه اربعین حداقل پیدا کند، با وجود تاکیدات فراوان، امسال در زمینه حمل و نقل و ارز مشکلاتی برای زائرین اربعین وجود داشت.

اصفهانیان تهیه زیرساخت‌ها برای زیارت اربعین را ضروری دانست و تصریح کرد: این زیرساخت‌ها باید در طول سال به وجود بیاید.

دبیر ستاد معرفتی و علمی اربعین افزود: زیارت اربعین می‌تواند که در طول سال یک جریان عظیم به وجود آورد و زیارت اربعین می‌تواند که نقطه مشترکی برای ادیان مختلف باشد، اکنون پیروان ادیانی همچون مسیحیت در زیارت اربعین حضور پیدا می‌کنند و اتباع بیش از ۱۰۰ کشور به این مراسم می‌آیند.

وی ادامه داد: سال جاری با عنوان آثار الهی و تربیتی اربعین، کنگره بین المللی اربعین برگزار شد و در کنگره سال آینده، محوریت را امت سازی دینی خواهیم گذاشت.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: ستاد معرفتی و علمی اربعین به این اعتقاد دارد که اگر روزی انقلاب اسلامی در این کشور برپا شد، اکنون باید جریان اربعین و زیست اربعینی از ایام اربعین به همه حوزه‌ها و ساحت‌های زندگی ما تسری پیدا کند و امروز شیعه اربعینی باشیم.
ارسال نظرات