خبرهای داغ:
نتیجه مطالعات جدید نشان می‌دهد که در بازه ۱۵ ساله اخیر، زنان آمریکا نصف مردان دستمزد دریافت کرده‌اند که این نشان می‌دهد میزان اختلاف دستمزد، از آن‌چه تصور می‌شد خیلی بیشتر است.
کد خبر: ۹۰۸۵۱۲۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، نتیجه مطالعات جدید نشان می‌دهد که در بازه زمانی ۱۵ ساله اخیر، زنان آمریکا نصف مردان دستمزد دریافت کرده‌اند؛ این نشان می‌دهد میزان اختلاف دستمزد، از آن‌چه تصور می‌شد خیلی بیشتر است.

موسسه تحقیقات و سیاست‌گذاری زنان در واشنگتن، در بررسی درآمد زنان از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵، متوجه شد درآمد زنان، ۵۱ درصد کمتر از درآمد مردان است که در آن، زنان بدون درآمد هم در نظر گرفته شده است.

این مطالعه که نام آن «این هنوز بازار کاری مردانه است»، نشان می‌دهد که فاصله دستمزد از ۱۹۶۸ تا کنون کمتر شده و درآمد متوسط زنان (تورم در آن حساب شده است)، از ۱۴۰۰۰ دلار در سال، در بازه ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۲، به ۲۹۰۰۰ دلار در سال در بازه ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵، رسیده است.

اما این مطالعات نشان می‌دهد زنان، ۲ برابر مردان با احتمال این که حداقل ۱ سال مرخصی بگیرند، روبرو هستند و بهای سنگینی بابت آن پرداخت می‌کنند. زنانی که ۱ سال بازار کار را ترک می‌کنند، در طول سال‌هایی به کار باز می‌گردند، به طور متوسط ۳۹ درصد کمتر از مردان حقوق می‌گیرند.

طبق یافته‌های این مطالعه، شرکت‌ها بدون درنظر گرفتن جنسیت، به کارکنانی که در مقطعی کار خود را ترک می‌کنند، درصورت بازگشت به کار حقوق کمتری می‌دهند؛ اما زنان بیشتر با این کسر دستمزد آسیب می‌بینند، چراکه آنها احتمالا بیشتر نیازمند این هستند که در بازه‌ای کار خود را ترک کنند.

این مطالعه خاطرنشان می‌کند که با اعمال مرخصی‌های پزشکی و خانوادگی (زایمان) با حقوق، زنان با احتمال بیشتری در نیروی کار باقی می‌مانند و دستمزد بالاتری دریافت می‌کنند.

ارسال نظرات