جانشین سپاه قدس با اشاره به اینکه وظیفه اصلی مراکز آموزشی سپاه انسان‌سازی است تصریح کرد: شاید ظاهر این باشد که آموزش‌های نظامی در این مراکز ارائه می‌شود، اما هدف و شانی بالاتر برای آن‌ها متصور است.
کد خبر: ۹۰۸۵۱۲۵
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار اسماعیل قاآنی در مراسم نخستین یادواره ۵۲ شهید مرکز آموزشی امام رضا (ع) اظهار داشت: شهدا از زمانی که عزم و اراده حضور در میدان نبرد را دارند در زمره مجاهدان فی سبیل الله هستند و برگه جهاد در راه خدا توسط خداوند متعال به دست آن‌ها داده می‌شود.

جانشین سپاه قدس افزود: مرتبه نهایی قرب به درگاه الهی شهادت است و شهدا این مسیر را مرحله به مرحله طی می‌کنند و در نهایت به مقصود خود می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی مراکز آموزشی سپاه انسان‌سازی است تصریح کرد: شاید ظاهر این باشد که آموزش‌های نظامی در این مراکز ارائه می‌شود، اما هدف و شانی بالاتر برای آن‌ها متصور است.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه بخش مهمی از اثرگذاری شهدا بعد از شهادت آن‌ها صورت می‌گیرد تصریح کرد: شهدا در راه خدا از همه چیز خود می‌گذرند و بر روی افرادی که در کنار آن‌ها هستند اثر می‌گذارند و فصل دوم زندگی آن‌ها در واقع از این طریق آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: هم مرحله قبل از شهادت و هم دوران پس از شهادت شهدا باید برای ما عبرت آموز باشد و امروز اعتبار جمهوری اسلامی ثمره خون این شهیدان است که تمام وجود خود را در راه خدا قرار دادند. شهدای ما با تمام توان و اخلاص خود کار می‌کردند و امروز ما نیز باید در حد استطاعت خود برای نظام اسلامی انرژی بگذاریم.

سردار قاآنی افزود: بچه‌های مراکز آموزشی سپاه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که کشور با شرایطی مانند فعالیت ضد انقلاب و تروریست‌ها روبرو بود نخستین افرادی بودند که به نبرد اعزام شدند و دارای ذهن تشکیلاتی و آموزش‌های لازم بودند.

جانشین سپاه قدس گفت: عمل به تکلیف ویژگی بارز شهدا بود و ما نیز باید در مراکز آموزشی سپاه انسان‌هایی تکلیف مدار تربیت کنیم؛ توکل شهدا همواره به خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) بود و ما نیز باید این ویژگی را در خود تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: در واقع بسیاری از فرماند‌هان گردان‌های ما در اوایل جنگ مربوط به این مراکز آموزشی بودند که دارای استعداد و توانایی بالایی بودند و توانستند میدان نبرد را اداره کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها