نماز جمعه شهرستان عسلویه به امامت حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد اقامه شد.
کد خبر: ۹۰۸۵۱۲۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۷

نمایندگان لازم است از شهید مدرس الگو بگیرندبه گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، وی درخطبه اول نماز پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی درسخنانی با بیان ویژگی های شیعیان اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمودند به خدا سوگند شیعه علی (ع) نیست مگر اینکه خود را از حرام نگه دارد. شیعه حرام خواری نمی‌کند و عمل منافی عفت انجام نمی‌دهد و اعمالش را برای جلب رضایت پروردگار انجام می‌دهد و به پاداش پروردگارش هم امیدواراست. امید ثواب دارد و از عقوبت می‌هراسد شیعه به اهل بیت تمسک دارد و جایی دیگر نمی رود و به کسی دیگر امیدوار نیست.

امام جمعه عسلویه درخطبه دوم فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب دردیدار شرکت کنندگان همایش وحدت اسلامی را بیان داشت .

رهبر انقلاب دراین دیدار بیان فرمودند که بشر دنبال فلاح و رستگاری است. گرفتاری بشر از آغاز تا امروز عبارت است. از اینکه به دنبال عدالت رحمت و هدایت نبوده است. امروز بشریت محتاج است که دعوت پیامبر را پاسخ دهد. اگر بشریت به درک وبلوغ فکری برسد که این دعوت را بپذیرد گرفتاری ها هم کم می شود. دشواری های زندگی به خاطر انحرافات و گمراهی‌ها است. این گرفتاری ها منحصر به دنیای اسلام نیست غیر مسلمان ها ودنیای غرب هم گرفتارند وصدها مشکل دارند.

هاشمی‌نژاد سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس را گرامی داشت و افزود: بایستی نمایندگان مثل شهید مدرس باشند اگر می خواهند دنیا وآخرتشان درست شود باید مدرس گونه عمل کنند مدرس آزاد اتدیش و آزاد منش بود مدرس از جایگاه و عنوانی که داشت استفاده شخصی نمی کرد اگر نماینده ای به خاطر منافع شخصی رای می دهد یا رای نمی دهد این روش مدرس گونه نیست

امام جمعه عسلویه اضافه کرد: شجاعت وشهامت شهید مدرس بی نظیر بود. هرجا باید می‌گفت، می‌گفت و برایش فرقی نمی‌کرد که این وزیر است یا وکیل است یا رضا خان قلدر است. در آن خفقان سخن حق می گفت نماینده باید اینحور فکر کند.

وی با بیان اینکه مردمداری یکی از ویژگی‌های دیگر شهید مدرس بود ادامه داد: دفاع از حق و حقوق مردم به نمایندگان هم توصیه می‌کرد هدفش خدمت به مردم بود می گفت قانونی تصویب کنیم که به درد مردم بخورد. برخی قانون‌های دست‌وپا گیر هم الان هست که به ضرر مردم است و نمایندگان باید آن‌را اصلاح کنند. نمایندگان باید از شهید مدرس الگو بگیرند و تا سرحد جان بر عقیده بمانند.

امام جمعه عسلویه به دیدار خود با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: دراین جلسه مطالبات مردم شهرستان مطرح کردیم رفع مشکل آلودگی هوا و بیکاری و تعامل با محیط پیرامونی با وی مطرح کردیم. ایشان نگاه خوبی داشتند. بنده هم خوشبین شدم اگر بخشی از آلودگی و بیکاری هم در کوتاه مدت حل شود کار بزرگی است.

وی بیان کرد: یک نکته هم مد نظر داشته باشیم بیکاران اگر شغلی به آنان پیشنهاد می شود بپذیرند تا درآینده شغل مناسب تری برایشان فراهم شود چون بیکاری دراین شرایط واقعا سخت است.

ارسال نظرات