خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
آیت االه مهدوی از دفن مرحوم تاج‌الدین در گلزار شهدای اصفهان روایت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۵۲۳۵
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در یازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان با بیان اینکه دو آیه در قرآن با شروع مشابه وجود دارد، اظهار داشت: هر دو آیه ۷۳ سوره انبیا و ۲۴ سوره سجده با عبارت «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا» آغاز شده­است، اما دنباله آن تفاوت‌هایی دارد.

وی با اشاره آیه ۷۳ سوره انبیا، گفت: خداوند متعال در این آیه می­‌فرمایند از بین مردم امامان و رهبرانی انتخاب و انجام کار‌های خیر را به آن‌ها وحی کردیم، خداوند در این آیه یک نمونه از این فعالیت‌­های خیر را اقامه نماز و اعطای زکات اشاره کرده است؛ دو عملی که یکی ارتباط با خالق و دیگری در ارتباط با مخلوق است، یکی عمل فردی و دیگر عمل اجتماعی است و این یعنی اسلام هم فردی و هم اجتماعی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ادامه این آیه آمده است امامان دائماً ما را عبادت می­‌کنند، گفت: این آیه شریفه در حالی که انتخاب امام بین مردم را بیان می‌کند، اما ویژگی‌های آن‌ها را بیان نمی‌­کند به همین دلیل برخی تصور می‌کنند این امامان جبراً انتخاب شدهاند درحالی که ویژگی­‌های خاص و منحصر به فردشان دلیل انتخاب آنهاست.

وی پیرامون آیه ۲۴ سوره سجده با بیان اینکه این آیه دو ویژگی اخلاقی و اعتقادی خاص و منحصر به فرد برای امامان را مطرح می­‌کند، گفت: ویژگی اخلاقی صبر بی‌نهایت است که ائمه معصومین ما همگی همین صبر را داشتند و توانستند اسلام را زنده نگه دارند.

آیت‌­الله مهدوی با بیان اینکه ویژگی اعتقادی مطرح شده در این آیه وجود یقین دائمی به پروردگار است، گفت: این یقین و عدم وجود شک نسبت به خداوند صفتی است که هیچ یک از مخلوقین خداوند جز امامان معصوم ندارند و می­‌توان گفت: این یکی از دلایل انتخاب امامان به عنوان رهبر جامعه است.

وی پیرامون تدفین غیر قانونی عبدالرحمن تاج‌­الدین معاون پارالمانی سازمان تامین اجتماعی در گلستان شهدای اصفهان، گفت: این بدعتی که در گلستان شهدا با زور و قلدری و ضرب و شتم مادر و فرزند شهید و توهین به یک روحانی معمم انجام شد به راستی دل انسان را آزرده می­‌کند.
َامام­ جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مسئول بنیاد شهید تهران ادعا کرده است با فریب من مکان دفن جناب تاج­ الدین را قطعه صالحین معرفی کردند که من اجازه تدفین را صادر کردم، گفت: پیدا شدن این قطعه در گلستان شهدا خیلی عجیب و خنده دار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار