خبرهای داغ:
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه توقع ما این نیست که از اصولگرایان برای مناسب خالی در استانداری استفاده شود، گفت: انتظار ما این است که فتنه ۸۸ خط قرمز انتخاب­‌ها باشد.
کد خبر: ۹۰۸۵۲۵۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ،حمیدرضا فولادگر ظهر امروز در یازدهمین کنگره جامعه مهندسین استان اصفهان اظهار داشت: ایراداتی از سوی شورای نگهبان به لایحه CFT گرفته شده است که برخی وجهه شرعی و برخی وجهه قانونی دارد.

وی با بیان اینکه بعضی از این ایرادات با قرار دادن پیش شرط حل خواهد شد، گفت: اکثر کشور‌های پذیرنده FATF آن را با حق شرط پذیرفتند و ما نیز می­‌توانیم حق شروط برای رفع برخی ایرادات، بگذاریم تا ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان رفع شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده بار‌ها اعلام کرده­ام مخالف FATF و CFT هستم، گفت: نظر دولت این است که اولاً FATF یک کنوانسیون است و هر زمانی اراده کنیم می­‌توانیم با یک مصوبه از آن خارج شویم و دوم اینکه برای ارتباط گرفتن حتی با کشور‌هایی همچون روسیه و چین نیازمند تصویب FATF هستیم چراکه آن‌ها شرط ادامه معاملات را خروج از لیست سیاه اعلام کرده‌­اند.

وی با اشاره به تفاوت تحریم‌­های کنونی با تحریم­‌های موجود در سالیان گذشته، خاطرنشان کرد: فرق نخست تحریم‌­های حال حاضر با تحریم‌­های قبل در عدم وجود اجماع جهانی است و تفاوت بعدی این است که در تحریم‌­های کنونی عمق اقتصاد ایران توسط وزارت خزانه داری امریکا هدف قرار گرفته است و دامنه گسترده‌­تری در فضای مجازی علیه ایران از سوی ستاد جنگ روانی امریکا اقدام شده ­است.

فولادگر پیرامون مطالب مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه مبنی بر وجود پولشویی در جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: این موضع سخن بسیار نسنجیده‌­ای بود که به هیچ وجه از شخص اول دستگاه دیپلماتیک کشور انتظار نمی‌­رفت چراکه باعث شادی دشمن و تامین خوراک رسانه­‌ای علیه ایران شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس پیرامون استاندار جدید اصفهان نیز گفت: به لحاظ قانونی ما به استاندار جدید احترام می‌گذاریم و آماده هرگونه همکاری برای حل مشکلات استان هستیم، ولی اینکه وزیر کشور اصلاً به پیشنهادات مجمع نمایندگان توجهی نکند خود جای تأمل دارد.

وی ادامه داد: اکثریت مطلق نمایندگان با استاندار مخالف بودند به همین دلیل اگر جلسه معارفه استاندار با صحن علنی نیز همزمان نبود در این مراسم شرکت نمی‌کردند.

فولادگر پیرامون انتظارات از استاندار جدید، تصریح کرد: توقع ما این نیست که از اصولگرایان برای مناسب خالی در استانداری استفاده شود فقط انتظار ما این است که فتنه ۸۸ خط قرمز انتخاب­‌ها باشد و کسانی که در فتنه فعال بودند و در پیشانی ساختارشکنی اصلاح طلبی هستند در کرسی معاونین استاندار قرار نگیرند.

وی با اشاره برخی اظهارات مطرح شده در جلسه تودیع و معارفه استاندار اصفهان، گفت: شایسته نبود زحمات گذشتگان، چون استانداران و نمایندگان مجلس در رابطه با حل مشکل آب را نادیده بگیریم و صرفا از آقای مهرعلیزاده تقدیر شود و گفته شود هیچ اقدامی از سوی دیگران انجام نشد چراکه بسیاری از نتایجی که امروز حاصل شده براساس تلاش افراد زیادی بوده ­است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شوای اسلامی با اشاره به مشکل آب کشاورزان، گفت: بدون هیچ بهانه‌ای باید گفت: واقعاً به کشاورزان ظلم شده­است و براساس آیه قرآن زمانی که به انسان ظلم می‌شود می­‌تواند فریاد بلند کند، پس کشاورزان حق اعتراض دارند چراکه حقابه و حق اشتراک جزو حقوق کشاورزان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها