پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا به ناوگان ارتش ایران پیوست

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا، روز شنبه در آیینی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست.
کد خبر: ۹۰۸۵۲۸۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،فرمانده کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس دراین مراسم گفت: این ناوشکن به دست متخصصان کشور طراحی و ساخته شده که پیشرفته تر و دارای قابلیت های فیزیکی و عملیاتی بیشتری نسبت به ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران است.

امیر دریا دار دوم علیرضا شیخی افزود: طراحی این شناور با اتکا به دانش فنی داخلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و بسیار جسورانه و مبتکرانه است و سازه اصلی و رو سازه آن با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک های مجزا طراحی و ساخته شده است.
وی ادامه داد: قابلیت تهاجمی و تدافعی ناوشکن سهند حدود 2 برابر جماران بوده و این تفاوت در بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادا گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و همچنین سامانه های الکترونیکی باید جست و جو کرد.
فرمانده کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس اظهار داشت: مزیت دیگر ناوشکن سهند نسبت به ناوشکن جماران افزایش تعداد موتور هاب آن است که با داشتن چهار موتور پرقدرت در انجام مانورهای حرکتی از ناوشکن جماران پیشی گرفته است.
امیر دریا دار دوم شیخی یاد آور شد: پیشرفته ترین ناوشکن بومی در منطقه غرب آسیا با داستن ساره بسیار قوی و رادارگریز و افزایش سطح عرشه پرواز، ضمن اینک در تیررس رادارهای دشمن قرلر دارد، قادر به 150 روز دریانوردی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آب های متلاطم است.
وی خاطر نشان کرد: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند بدست متخصصان در کارخانجات نداجا ساخته شده است.
آیین الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند به ناوگان جنوب نداجا با حضور فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی دیگر از مسوولان کشوری و استانی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش انجام شد.

ارسال نظرات