خبرهای داغ:

تاسیس اولین شتاب دهنده با نام "شاهکار" در دانشگاه صنعتی شاهرود

اولین شتاب دهنده فضای کار اشتراکی و مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شاهرود با نام "شاهکار" در سطح استان راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۸۵۲۹۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شتاب دهنده، فضای کار اشتراکی و مرکز نوآوری این دانشگاه با نام "شاهکار" همزمان با هفته جهانی کارآفرینی آغاز به کار کرد و شرکت‌های فناور و هسته‌های استارتاپی مستقر در این مرکز استارتاپى به زودی رونمایی و مستقر می‌شوند. این مرکز فراتر از استاندارد‌های دانشگاهی ساخته شده است و در نظر دارد با تقویت استارتاپ‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی فناوری‌های دانشگاهی برای دانشگاه درآمد زا شود.
دکتر سیدایمان حسینی سرپرست اداره کارآفرینی دانشگاه گفت: به همت این اداره و با حمایت سازمان ها، وزارت خانه‌ها و نهاد‌های فعال در این حوزه، برنامه مرکز نوآوری کلید خواهد خورد.
وی افزود: فاز اول این شتاب دهنده و مرکز نوآوری با همکاری شتاب دهنده آواتک به عنوان فعال‌ترین و بزرگ‌ترین شتاب دهنده کشور در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک راه اندازی شد و در صورت ادامه حمایت‌ها فاز‌های توسعه برای آن در نظر گرفته می‌شود.
سرپرست اداره کارآفرینی دانشگاه در این باره افزود: این شتاب دهنده مجموعه‌ای شامل از شرکت‌های دانش بنیان و فناور، استارتاپ‌های کارآفرین دانشجویى، شتاب دهنده هاى خاص و مربیان و مشاوران استارتاپی مى باشد و حضور و تجمع این گروه‌ها کنار همدیگر به هم افزایی و کمک به خلق ارزش افزوده منجر می‌شود.
یونس یونسیان به عنوان کارشناس مسئول شتاب دهنده و تیم‌های استارتاپى دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از روند رو به توسعه و گسترش این گونه فعالیت‌ها در دانشگاه افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تکمیل و توسعه فعالیت‌ها از ضروریات این بخش است که دانشگاه در این راستا برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدتی را در دست اقدام دارد.
حسینی ادامه داد: در کنارِ مجموعه آواتک که یک شتابدهنده کسب و کار‌های نوپا است، ما به دنبال دانشجویانی هستیم که حاضرند چشم انداز خود را محقق سازند. ما برای استارتاپ‌های نوپا کارگاه و دوره‌های آموزشی تخصصی متناسب با نیاز آن‌ها و بر مبنای الگو‌های موفق جهانی برگزار می‌کنیم. ایشان محیط کاری مناسب را موجب افزایش خلاقیت، بهره وری و بازدهی بالای تیم دانست و خاطر نشان کرد: ما برای دانشجویان فضایی پویا را فراهم می‌کنیم تا بتوانند از تجربیات مربیان و کارآفرینان برتر داخلی و خارجی بهره‌مند شوند و مربیان بر اساس تجربیاتشان آنان را راهنمایی نمایند.
تعامل اجتماعی و استفاده از تجربیات دیگران مهم‌ترین فایده این مجموعه هاست.
سرپرست اداره کارآفرینی دانشگاه کار کردن در چنین فضا‌هایی در کنار سایر افراد با سلایق مختلف و توانایی‌های منحصر به فرد را منجر به افزایش بهره وری و خلاقیت دانست و گفت: اگر یک تیم استارتاپی هستید ممکن است با مشکلاتی در کسب و کار خود مواجه شوید، به همین منظور اگر در یک فضای کار اشتراکی فعالیت کنید می‌توانید برای مسائل مختلف از افرادی که آنجا هستند کمک بگیرید. گرافیست ها، برنامه نویس ها، حسابدار‌ها و نویسنده‌ها می‌توانند در مسائل مختلف به همدیگر کمک کنند و به پیشرفت یکدیگر یاری رسانند. همچنین در فضای کار اشتراکی علاوه بر پیدا کردن محلی برای کار از تجربه دیگران نیز استفاده مى شود و با افراد جدیدی آشنا مى شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها