دکتر دارا در جمع مدیران کانون‌های بسیج اساتید گیلان:

رونمایی از آئین‌نامه تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

دکتر جلیل دارا ضمن گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اعلام آتش به اختیار ازسوی رهبر انقلاب اسلامی بدین معناست که آحاد مردم بخصوص استادان دانشگاه که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب فرماندهان جنگ نرم‌اند.
کد خبر: ۹۰۸۵۳۶۵
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ،معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت ایام شهادت شهیدمدرس و شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی از اینکه در جمع استادان بسیجی و باانگیزه گیلانی حضور یافته است، ابراز خرسندی کرد.

دکتر جلیل دارا در ادامه ضمن تبیین شرایط سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تمدنی کشور و با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اعلام آتش به اختیار ازسوی رهبر انقلاب اسلامی بدین معناست که آحاد مردم بخصوص استادان دانشگاه که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب فرماندهان جنگ نرم‌اند، باید در شرایطی که احساس می‌کنند خطری کشور را تهدید می‌کند بطور خودجوش در برابر آن تهدید بایستند. البته نهادها و سازمانها نیز وظیفه خود را دارند که بایستی به آن عمل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه استادان بسیجی نباید در مراسم گرامیداشت مناسبت‌ها متوقف شوند گفت: رویکرد جدید بسیج اساتید که بدرستی و با کار کارشناسی تبیین شده است این است که از ظرفیت کارشناسی و علمی استادان دانشگاه‌ها برای کمک به رفع مشکلات کشور و پیشرفت کشور استفاده کند و بدنه سازمان به قوت به دنبال این مطلب است.

دکتر دارا در ادامه با اذعان به اینکه پژوهش‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است که قطعاً مفید است اما کافی نیست زیرا مشکلی را از کشور حل نمی‌کند و به پیشرفت کشور کمک نمی‌کند گفت: استادان بسیجی بدون درخواست و توقع بودجه‌های نجومی و با رویکرد مدیریت جهادی باید لجنه‌های علمی را در جای جای کشور تشکیل داده و ضمن شناسایی مشکلات استان‌ها و شهرها، برای حلّ آنها راه حل ارائه کنند.

وی ادامه داد: بسیج اساتید باید در جنگ نرم و امور فرهنگی پیشگام باشد. ازاین‌رو طرح مسجدمحوری را در دستور کار خود قرار دادیم تا ارتباط استادان با دانشجویان و همه اقشار مردمی را محکم‌تر کنیم.

دکتر دارا با انتقاد از رویکرد واکنشی ازسوی نیروهای متدین و انقلابی گفت: استادان بسیجی باید ابتکار عمل در حوزه‌های مختلف را در اختیار داشته باشند. رویکرد جدید بسیج اساتید تلاش برای جریان‌سازی و انتقاد همراه با ارائه راهکار اجرایی و عملیاتی به مسئولان است که مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور همچنین با انتقاد از استادانی که کاری به فضای مجازی ندارند و به رسالت تبیینی و نخبگانی خود عمل نمی‌کنند گفت: بزودی از آئین‌نامه تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود که در این طرح به دنبال هم‌افزایی نیروهای انقلابی در کشور با محوریت بسیج اساتید هستیم.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور استادان بسیجی و دغدغه‌مند گیلانی در این نشست، ابراز امیدواری کرد با وجود مشکلات فراوانی که به لحاظ محدودیت منابع وجود دارد، شاهد پیشرفت‌های خوبی در کشور به همت استادان بسیجی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار