یک دانشجوی نخبه بسیجی گفت: دانشجو بایستی كشور را به سمت گفتماني كردن بحث آزاد‌انديشي سوق دهد، خود نيز بتواند در وهله اول براي رفع دغدغه‌هاي مختلف ذهني به پاسخ درست برسد و هم اينكه با ريل‌گذاري فكري و فرهنگي افكار خود را در مسير حل چالش‌هاي انقلاب پيش ببرد.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۷۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رسول جلالی دانشجوی برتر رشته مهندسی مکانیک و محقق علمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به وظیفه اصلی دانشجویان گفت: دانشجو امروز بايد با نگاه منتقدانه، منطقي و علمي به دور از جناح‌بندي‌هاي سياسي چند شاخص اصلی را در بگیرد؛ اول اینکه آرمان‌هاي ملي و اسلامي را در نظر گيرد و وظيفه دانش‌پژوهي، تعمق، نو‌آوري علمي و تلاش در جهت اعتلاي اقتصادي و فرهنگي كشور را هدف خود قرار بدهد.

وی افزود: وظیفه دیگر او بایستی كشور را به سمت گفتماني كردن بحث آزاد‌انديشي سوق دهد، خود نيز بتواند در وهله اول براي رفع دغدغه‌هاي مختلف ذهني به پاسخ درست برسد و هم اينكه با ريل‌گذاري فكري و فرهنگي افكار خود را در مسير حل چالش‌هاي انقلاب پيش ببرد.

این دانشجوی برتر اظهار داشت: و در نهایت باید خواسته اصلي جامعه در ابعاد مختلف، سياسي، اجتماعي و فرهنگي را بشناسد و بر همين اساس به عنوان يك محور، خواسته ملت و عموم مردم را فرياد بزند و به هدایت نخبگانی خود قوام و دوام ببخشد،چراکه دانشجو موذن است و نباید خواب بماند.

جلالی تأکید کرد: 16آ به عنوان روز دانشجو که سالروز بزرگداشت شهادت سه تن از دانشجویانی است که در سال ۱۳۳۲ در راه مبارزه با استکبار به شهادت رسیدند بدون تردید نقطه عطفی در تاریخ دانشجویی ایران و فرصتی ارزشمند برای تامل و بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویان است.

این محقق جوان تصریح کرد: بزرگداشت دانشجویانی که در کنار سایر اقشار انقلابی نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری آنان است که با جهاد علمی و نثارخون پاک خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه نسل جدید دانشگاهی آشنایی نسل های چهارم و پنجم کشور با دستاوردهای انقلاب است و می طلبد نخبگان دانشگاهی در آستانه چهل سالگی پرافتخار انقلاب اسلامی این روزها خود را وقف این موضوع کنند.

جلالی در پایان خاطر نشان کرد: امروز بار اصلی نقش آفرینی در جنگ اقتصادی و جنگ روانی بر روی دوش نخبگان و فعالین دانشگاهی است و نیازمند شهید باقری ها و شهید شهریاری ها هستیم.

ارسال نظرات