رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به بسیجیان گفت : شما وظیفه‌تان ورود جانانه به عرصه فضای مجازی است و باید نامش را تدبیر و نقشه راه گذاشت‌.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۹۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم اختتامیه اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج بعد از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد در سالن بصیرت لانه جاسوسی آغاز شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که با حضور سردار غیب‌پرور همراه بود، جمع کثیری از بسیجیان فعال در فضای مجازی نیز حضور داشتند.

**معین: نهضت تولید محتوا از سنین کم آغاز شده است

مسلم معین مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج در این مراسم ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به شور و هیجان استقبال کنندگان گفت: از چند ماه پیش که استقبال مردم را دیدیم بسیار خوشحالیم. همچنین نهضت تولید محتوا از سنین کم آغاز شده تا به متخصصین فضای مجازی رسیده و من از این خوشحالم که با شما همکارم.
وی ادامه داد: این استقبال شما باعث پیشرفت بسیج در سالهای آینده و فعالیت‌هایی که می خواهیم در آینده انجام دهیم خواهد شد.

**سردار غیب‌پرور: بسیجی‌ها در فضای مجازی حضور برنامه‌ریزی شده داشته باشند

در ادامه مراسم  سردار غیب‌پرور در سخنانی گفت: در این دو سه روز یک اتفاقی توسط شما عزیزان افتاد که برای من خاطره خواهد شد. سالهای زیادی است که به فضای مجازی به عنوان عرصه تاریک و نا امید کننده نگاه کردیم و زیاد هم خارج از عرف نیست چراکه مقام معظم رهبری نیز به عنوان قتلگاه از آن یاد کردند.

وی ادامه داد: مگر می شود از فضای مجازی فرار کرد؟ هنر کجاست؟ هنر این است که تاریکی را به نفع خودمان در مسیری خوب روشن کنیم و با دعوتی ساده قریب به هزار نفر جوانان انقلابی مومن را جمع کنیم. این امکان واقعا وجود نداشت که همه دوستان بیایند اما همین تعداد هم نشان دهنده این است که در کشور ما ظرفیت نهفته ای وجود دارد.

غیب پرور افزود: بسیجی‌ها شما وظیفه‌تان ورود جانانه به این عرصه است و اسمش را تدبیر و نقشه راه باید گذاشت‌. ما ورود انفعالی شما را در این عرصه نمی‌خواهیم و ورود تدافعی هم نمی خواهیم بلکه ورودی برنامه ریزی شده می خواهیم.
این کار ساده ای نیست و با زحمت و تلاش میسر می شود و حتما بچه های ما باید در بخش سواد فضای مجازی خود را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: من شاهد تلاش های شما عزیزان بودم اما آن زمان که شبکه خوب کارا و فعال ایجاد کردید آنجا تازه نقطه آغاز ما است. برخی از شما دغدغه داشتید که آیا این حرکت ادامه دار خواهد بود یا نه و معتقدم اگر نتوانیم ان را ادامه دهیم دچار خسران شده ایم.

غیب پرور افزود: خیلی از قدیمی های جبهه و جنگ در اینجا حضور دارند‌. برای مثال شب های عملیات مشکلی وجود داشت و معمولا بچه های خودی همدیگر را گم می کردند و مقصر نبودند و تاریکی و حجم زیاد آتش و ... شرایط را برای این ماجرا مهیا کرده بود. آن افرادی موفق بودند که می توانستند همدیگر را پیدا کنند. امروز مشکل ما نداشتن نیروی کارآمد در فضای مجازی نیست، بلکه مشکل اینجاست که بچه‌های خوب نمی توانند همدیگر را پیدا کنند و ما می‌خواهیم شما جبهه و شبکه شوید.  

وی در پایان افزود: خود جوان ها هم باید هدفمند حرکت کنند. استمرار در این فرایند، هدفمند بودن و ... مطالبات ما از شما است. در عرصه فضای مجازی آتش به اختیاری را نباید فراموش کنیم و هر نفر به اندازه خودش یک یگان است.

**تجلیل از برگزیدگان

بخش دیگر این مراسم به تجلیل از برگزیدگان این همایش به شرح زیر اختصاص داشت:

در این بخش اسدالله دیانتی مسئول بخش تولیدات تصویری برای استودیو رضوان، احسان حامدی فر  از قزوین، علی سنگ سفیدی برای مجموعه انیمیشن های درنگ درنگ از مرکز متن های خراسان شمالی و در بخش پوستر از دوستانی در اردبیل تقدیر شد.

بخش بعدی به بازیهای ویدئویی اختصاص یافت، در این بخش روح الله جوانعلی برای بازی آتش بار رتبه سوم، کیوان ملک محمدی برای بازی تکاور نفر دوم و سید ابوالفضل سجادی برای بازی تک تیرانداز جایزه نفر اول را دریافت کرد.

بخش پایگاه های اطلاع رسانی دیگر بخشی بود که جوایزی به برگزیدگان این بخش اهدا شد. زهرا آقایی برای پایگاه اطلاع رسانی مرصاد جایزه نفر سوم، مهدی کیانی برای پایگاه اطلاع رسانی آناج رتبه دوم،  سید مجتبی طباطبایی برای پایگاه عصر هامون جایزه نفر اول را دریافت کرد.
در بخش شبکه مردمی سایبری نیز جوایزی به رتبه های سوم تا اول اهدا شد‌‌. مجتبی عبداللهی از استان گیلان رتبه سوم، محمد قربانی از خراسان شمالی رتبه دوم و میلاد میرکیانی از استان سیستان و بلوچستان جایزه رتبه اول را دریافت کرد.

همچنین در بخش قرارگاه استانی، شهرام مرادی از هرمزگان نفر سوم، رضا سیفی از آذربایجان شرقی نفر دوم و محمد هادی تهرانی مقدم از سیستان و بلوچستان جایزه نفر اول را دریافت کرد.

آخرین بخش به سامانه و سرویس اختصاص یافت. در این بخش امیر حسن زاده برای سامانه توئیج نفر دوم و امیر بربند برای سامانه رسنو نفر اول شدند.

به گزارش فارس، بخش دیگر این مراسم به مداحی و اجرای نمایشی توسط ذاکر اهل بیت و همچنین مدیحه سرایی صابر خراسانی اختصاص یافت.

به گزارش فارس، نخستین همایش و گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج صبح روز پنجشنبه -۸ آذرماه- در سالن ورزشی ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین و با حضور سردار غیب پرور آغاز به کار کرد.

بنا بر این گزارش، این همایش با فرمان رئیس سازمان بسیج مستضعفین و با رمز اما حسن مجتبی(ع) آغاز به کار کرد و رقابت در میان گروه‌های مختلف شکل گرفت. این گردهمایی بخش‌های مختلفی از قبیل رویداد تولید محتوای دیجیتال، همایش علمی آموزشی فرماندهان شبکه مردمی سایبری انقلاب و نمایشگاه دستاوردهای بسیج دارد و در اولین دوره ۹۶ تیم از ۳۲ استان حضور داشتند.

در پایان این مراسم، عزت الله ضرغامی به عنوان چهره برتر سال در فضای مجازی معرفی شد.
ارسال نظرات