خبرهای داغ:
کارشناس نقد مسیحیت گفت: سیاست جریان مسیحیت تبشیری، حرکت با چراغ خاموش است و پیروان این جریان از مناظره با مسلمانان دوری می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۸۵۵۰۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۱
حرکت با چراغ خاموش سیاست جریان مسیحیت تبشیری

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضوی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت در گفت وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به تقابل مسیحیت و اسلام اظهار کرد: این تقابل از پیش از اسلام وجود داشت و حمله ابرهه به مکه براساس این تقابل بود، چون کلیسای مسیحیت از رونق افتاده بود و ابرهه با تخریب خانه کعبه قصد داشت که به کلیسا رونق بدهد، اما خداوند با معجزه سپاه ابرهه را زمین گیر کرد.

وی ادامه داد: مسیحیان در زمان رسول اکرم (ص) خواستند که با برهان، جدل و مباهله خودنمایی کنند، آن‌ها از سرزمین نجران به مدینه آمدند تا با رسول اکرم (ص) مناظره کنند و در نهایت پیامبر (ص) را به مباهله دعوت کردند، رسول اکرم (ص) در مناظره با مسیحیان نجران، حجت را بر آن‌ها تمام کرد، زمانی که پیامبر (ص) با عزیزترین نزدیکانش به مباهله آمد، مسیحیان یقین کردند که حضرت محمد (ص) پیامبری از جانب خداوند است.

کارشناس نقد مسیحیت افزود: شروع جنگ‌های صلیبی با فتوای پاپ مسیحیان بود تا جلوی گسترش اسلام گرفته شود، اما دوباره مسیحیان در این جنگ‌ها زمین گیر شدند و به همین دلیل آن‌ها پس از این جنگ تصمیم گرفتند که با سیاست‌های خودشان به تقابل با اسلام بپردازند، سیاست جریان مسیحیت تبشیری حرکت با چراغ خاموش است.

رضوی دوری از مناظره با مسلمانان را شیوه پیروان جریان مسیحیت تبشیری دانست و تصریح کرد: آن‌ها سعی می‌کنند که جذابیت‌های سمعی و بصری استفاده کنند تا مسیحیت را به دیگران بقبولانند و دنیا را قبضه کنند.

وی ادامه داد: جریان مسیحیت تبشیری سعی دارد که اسلام را از بین ببرد، علمای اسلامی از صدر اسلام تاکنون به شبهات مسیحیان پاسخ دادند، ولی مسیحی‌ها نتوانستند که جوابی به سخنان علمای اسلامی بدهند.

ناظر علمی کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت افزود: اگر اسلام به میدان مناظره با مسیحیت بیاید، دست برتر دارد و تنها راهی که برای پیروان مسیحیت برای ضربه زدن به اسلام باقی مانده، شیوه اغوا و حیله است، ما هم باید از جذابیت‌های سمعی و بصری افراد را به راه حق بکشانیم، امکان اثبات حقانیت اسلام از کتاب مقدس مسیحیان وجود دارد.

رضوی با اشاره به ویژگی‌های کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت اظهار کرد: این کتاب دارای خصوصیاتی همچون جذابیت‌های بصری، جذابیت‌های سمعی و اختصار است و به نظرم امکان مختصر کردن بیشتر مطالب این کتاب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سینما و پیشرفت‌های صنعتی از جمله جذابیت‌هایی است که غربی‌ها برای ترویج مسیحیت در بین مسلمانان استفاده می‌کنند، تاثیر تصویر به مراتب خیلی بیشتر از مطلب است و این در روان شناسی ثابت شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها