خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطرح کرد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: در استان بیش از ۴۰ درصد مدارس توسط خیرین احداث می‌شود، باید شرایط را برای جذب خیرین برای کمک به دانشگاه‌های استان قم تسهیل کنیم.
کد خبر: ۹۰۸۵۵۱۴
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
تسهیل شرایط برای کمک خیرین به بخش دانشگاهی قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسن رضوی ظهر امروز در جمع خیرین دانشگاه ساز در دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به سیاست عمرانی اظهار کرد: سیاست دولت در وضعیت کنونی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی و افراد است، پیش از این هم پروژه‌های عمرانی ملی در زمانی طولانی حتی در حد ۱۰ سال احداث می‌شد که این زمان زیاد احداث مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: در استان قم بیش از ۴۰ درصد مدارس توسط خیرین احداث می‌شود، همچنین در این استان شاهد احداث بسیاری از مدارس علمیه توسط خیرین بودیم و باید شرایط را برای جذب خیرین برای کمک به دانشگاه‌های استان قم تسهیل کنیم. خیرین به دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه کاشان و دانشگاه یزد کمک‌های زیادی کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: باید از ظرفیت خیرین برای کمک به بخش دانشگاهی استان کمک بگیریم، از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم برای کمک به بخش دانشگاهی این استان استفاده شد.

رضوی بخش دانشگاهی استان قم را نیازمند توجه خیرین دانست و تصریح کرد: در صورت داشتن چنین رویکردی موفقیت‌های بیشتری را در استان مشاهده خواهیم کرد، البته بخش‌های دیگر استان قم همچون بخش درمان هم نیاز به کمک خیرین دارد.

وی ادامه داد: مراجع عظام تقلید در استان قم در احداث مراکز درمانی همچون بیمارستان و درمانگاه برای عموم مردم مشارکت داشتند.

عضو هیأت مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه (س) افزود: باید در کنار بحث آموزش در دانشگاه‌ها به دنبال مهارت آموزی به دانشجویان باشیم، در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی هم کمک گرفته شود و نیازمند توجه خیرین به این عرصه نیز هستیم، باید نگرانی‌های خیرین را برطرف کنیم تا آن‌ها حاصل کار خودشان را در کوتاه‌ترین زمان ببینند.

وی خاطرنشان کرد: خیرین توقع ندارند که در بروکراسی اداری گرفتار شوند، به عنوان نمونه شروع احداث یکی از پروژه‌های خیرساز استان قم به دلیل عدم همکاری شهرداری ۶ ماه به تعویق افتاد و در طول این مدت هزینه احداث آن پروژه سه برابر شد.
ارسال نظرات