خبرهای داغ:
علی اکبرمرشدی فر
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دور اندیشی رهبر فرزانه انقلاب امام خمینی (ره) را در تشکیل بسیج ستودنی خواند.
کد خبر: ۹۰۸۵۵۶۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبر گزاری بسیج از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم  فرمان تشکیل بسیج از جانب حضرت امام (ره) را بسیار اثرگذار دانست و اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در پیام تشکیل بسیج نکات بسیار مهمِ سیاسی و نظامی را گوشزد کرده است که باید سرلوحه تمام مسؤلین کشور باشد.

امام جمعه کاشان ضمن تاکید به بازخوانی پیام امام خمینی (ره)  توسط مدیران و مسؤلین افزود: تأسیس بسیج مستضعفین در جمهوری اسلامی یک الگوی مهم برای همه ملت‌های آزادی‌خواه در مقابله با مستکبران جهان است  وتاکنون این الگوی تاثیر گذار نقش آفرینی‌ها داشته است.

نماینده، ولی فقیه در کاشان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) بیان کرد: امام همواره می‌فرمودند که «اگر مسؤولان نظام از بسیج غافل شود در آتش دوزخ خواهند سوخت» و این نکته را همه بدانند که حضور بسیج باعث شکست ضد انقلاب می‌شود.

وی با اشاره به دیدار مسؤولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامى با رهبر انقلاب گفت: ملت‌های مسلمان بدانند که در دنیای امروز تنها راه رهایی لبیک به ندای پیامبر اسلام است.

وی با اشاره به پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و صدور پیام حضرت امام خمینی (ره)، گفت: جایگاه بسیج در نگاه بلند امام راحل را یادآور شد و افزود: باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند امام قانع نبودند که بسیج فقط منحر به کشور ایران اسلامی باشد بلکه معتقدند بودند در سراسر جهان اعم از عراق، پاکستان، افغانستان، تونس، اندونزی، لیبی، الجزایر و کشور‌های اروپایی و آمریکایی، هسته‌های مقاومت بسیج تشکیل شود تا در مقابل توطئه‌های غربی‌ها و دشمن بایستند.

 وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله شهید سید حسن مدرس  بیان کرد: این عالم مجاهد و شهید شجاع و نترس چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت و در نهایت در مهر سال ۱۳۰۷ از سوی ماموران رضاخان دستگیر و به دامغان تبعید پس از آن به خواف و بعد از ۹ سال به کاشمر تبعید شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سال ۱۳۱۶ رضاشاه از رئیس شهربانی کاشمر خواست تا آیت الله مدرس را به قتل برساند، اما او نپذیرفت و رضاشاه مجبور شد با اعزام دو پلیس از تهران به کاشمر، وی را مسموم کنندماموران وقتی مشاهده کردند که سم روی آیت الله مدرس تاثیرگذار نیست مجبور شدند وی را با زبان روزه هنگام اقامه نماز خفه کنند و به شهادت برسانند و  اینگونه نامش جاویدان شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار