خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های مهم و متنوعی برای توسعه متوازن راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به ویژه در زمینه ارتقاء ایمنی عبور و مرور و دستیابی به ایمنی پایدار در دست اجرا است، گفت: این مهم نیازمند توجه مسئولان و تخصیص اعتبار لازم در حوزه راهداری است.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۰۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

دستیابی به ایمنی پایدار در جاده‌ها نیازمند توجه مسئولان و تخصیص اعتبار لازمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی پناهنده در جمع روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر تعامل و هم افزایی راهداری های استان با ادارات و به ویژه فرمانداری ها تأکید و تصریح کرد: علاوه بر منابع و اعتبارات مالی، با همکاری و برنامه‌ریزی دقیق در سطوح مختلف و استفاده از تمامی امکانات می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مهم و متنوعی برای توسعه متوازن راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به ویژه در زمینه ارتقاء ایمنی عبور و مرور و دستیابی به ایمنی پایدار در دست اجرا است، افزود: این مهم نیازمند توجه مسئولان و تخصیص اعتبار لازم در حوزه راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه حوزه راه و تأمین امنیت راه‌ها یکی از اولویت‌هایی است که به طور قطع مورد نظر مدیریت شهرستان‌ها بوده و هست، یادآور شد: روسای شهرستان‌ها باید همه توان خود را بر ارتباط با مسئولان شهرستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود قرار داده و با طرح ضرورت افزایش ایمنی برای کاربران جاده‌ای با بهره‌گیری از اعتبارات، به این امر مهم  فائق آیند.

وی در ادامه بر شناسایی مختصات راه‌ها و اولویت‌بندی نقاط ضعف در راه‌ها و ماشین‌آلات تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی بانک اطلاعاتی به همین منظور امری ضروری است چراکه نخستین راهکار کاهش سوانح جاده‌ای شناخت و اولویت‌بندی در رفع مشکلات راه‌ها است.

پناهنده همچنین به وقوع تصادفات در جاده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: تصادفات باید نسبت به وضعیت موجود تحلیل و کارشناسی شود و با توجه به اینکه موارد مشهود در امور راهداری کامل قابل مشاهده بوده، لازم است مدیران شهرستانی نسبت به اعلام مشکلات و ارائه راهکار برای رفع این مشکلات در جاده ها به مقامات شهرستان و استان پیشقدم باشند.

وی ادامه داد: دغدغه یک راهدار باید اصلاح و ایجاد علائم ایمنی برای کاهش خطرات تردد جاده‌ای بوده و نواقص جاده‌ها از سوی روسای شهرستان‌ها به شکل بانک‌های اطلاعاتی ثبت، اعلام و برای اصلاح  پیگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان داشت: یک مدیر راهداری نباید از هیچ راهی غافل باشد و با رصد راه ها به شکل دائمی و مستمر نسبت به اصلاح موانع و مشکلات تلاش کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه انجام بهینه عملیات راهداری زمستانی با ماشین آلات مخصوص امکان پذیر است ، حفظ و حراست از این وسایل و امکانات جانبی در بخش ماشین‌آلات نیز  یکی از وظائف مهم است چراکه تعمیر و تجهیز ماشین آلات مستلزم صرف هزینه‌های سنگین و وقت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات