مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان؛

دشمن با حربه تفرقه مانع از گسترش نهضت میرزا کوچک شد‌

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان ‌گفت:‌ یکی از مهم‌ترین حربه‌های استکبار جهانی و استبداد داخلی برای توقف قیام میرزا کوچک، ایجاد تفرقه و اختلاف‌ در نهضت جنگل بود.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۱۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استکبار جهانی با حمایت حاکمان مستبد داخلی برای نابودی و برای به زانو درآوردن قیام میرزا کوچک بذر تفرقه‌ و نفاق را در بین اعضاء و مبارزان نهضت جنگل کاشتند.

‌مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اتحاد و انسجام نظام اسلامی را در برابر دشمنان بیمه می‌کند عنوان کرد:‌ دشمنان برای ایجاد رخنه و گسست در صفوف مبارزان نهضت جنگل باز هم از همان حربه قدیمی خود استفاده کرد و برهم زدن اتحاد آنان را در دستور کار قرار داند.

تسخیری رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران را در چهل سال اخیر وجود اتحاد و انسجام ملی و اسلامی دانست و تصریح کرد: با رهبری بی‌نظیر امام راحل و سپس مقام معظم رهبری دشمن نتوانست در طول این 40 سال به اهداف شوم خود برای براندازی نظام دست پیدا کند.

وی استفاده از نیروی مردم و تکیه بر توان آنان را از ویژگی‌های برجسته قیام میرزا کوچک جنگلی اعلام کرد و ابراز داشت: سال‌ها بعد توسط امام خمینی‌(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و در امتداد نهضت جنگل،‌ نظامی به پیروزی رسید که تمام قدرتمندان عالم را به زانو درآورد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان به مشترکات دیگر قیام میرزا کوچک جنگلی و انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:‌ حفظ استقلال،‌ آزادی و استقرار حکومت اسلامی از جمله این شباهت‌ها است که مردم را در مقابل زورگویی‌های قدرت‌های خارجی و استبداد داخلی بسیج کرد.

تسخیری تلاش‌های اجانب برای به غارت بردن و تاراج سرمایه‌های کشور در طول زمان را متذکر شد و بیان داشت: دشمنان خارجی با تمام قوا در برابر شعار آزادی‌خواهانه ملت ایران و استقلال طلبی آنان می‌ایستادند زیرا در صورت تحقق این اهداف زمینه حضور آنان و چپاول ثروت کشور از بین می‌رفت.

وی حفظ استقلال ایران،‌ بازگرداندن حکومت ملی در مقابل استبداد و اجرای احکام اسلامی را از ویژگی‌های مرام‌نامه نهضت جنگل خواند و گفت: پس از تدوین و تأیید این مرام‌نامه توسط اعضای قیام میرزا کوچک،‌ هدف و مسیر حرکت نهضت جنگل در مقابل اجانب کاملاً مشخص و آشکار شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی برای مراوده با تمام کشورها به استثنای رژیم صهیونیستی آمادگی دارد عنوان کرد:‌ مذاکره با آمریکای جنایتکار مورد پذیرش نظام اسلامی و مردم نیست زیرا استقلال کشور و ملت ایران را به رسمیت نمی‌شناسد.

تسخیری نفوذ و رخنه قدرت طلبان و فرصت‌طلبان در نهضت جنگل را از عوامل عدم گسترش قیام میرزاکوچک دانست و اظهار داشت: نبود دقت کامل در عضو گیری و انشقاق فکری،‌ وجود مقام‌طلبان و افراد حسود و ایجاد تفرقه و نفاق از جمله دلایل دیگر عدم گسترش قیام میرزا بود.

وی با بیان اینکه تهدید و تطمیع دولت و رفاه‌طلبی قوای دولتی نیز در عدم استمرار نهضت جنگل مؤثر بود تصریح کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری بارها و بارها به رفاه‌طلبی و اشرافیت‌گری مسئولان هشدار داده‌اند و از آن به عنوان خطری جدی برای آینده نظام و جمهوری اسلامی یاد کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان همگرایی و اتحاد ملت ایران با وجود تنوع قومیتی و مذهبی را رمز پیروزی آنان در برابر دشمنان دانست و بیان داشت:‌ درست بر مبنای همین انسجام و ایستادگی‌ها است که مقام معظم رهبری اخیراً دستور تدوین برنامه 50 ساله انقلاب را صادر فرمودند.

تسخیری کوتاه آمدن برخی از اعضای نهضت جنگل در برابر اجنبی و استکبار را عامل تنها شدن میرزا اعلام کرد و گفت: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه به معنای کوتاه آمدن در مقابل دشمنان و زورگویان عالم و کسب تمامی منافع کشور با تکیه بر ابزار مذاکرات نیست.

وی با بیان اینکه ضعف بنیه دینی و فرهنگی برخی اعضاء در نهضت میرزا اثرات مخربی را برجای گذاشت خاطرنشان کرد: کوشش برای تغییر ماهیت نهضت جنگل و جدا کردن مسیر انقلاب از اهداف و آرمان‌های اصلی آن نیز یکی دیگر از توطئه‌های دشمن علیه قیام میرزا کوچک جنگلی بود.

تسخیری درباره برگزاری کنگره 152 شهید طلبه و روحانی گیلان در رشت نیز ابراز داشت:‌ تعداد شهدای طلبه و روحانی استان بسیار بیشتر از این عدد است بنابراین از خانواده‌های شهدا تقاضا داریم چنانچه اگر نام شهیدشان در بین این اسامی وجود ندارد مستندات شهید را به این کنگره اطلاع دهند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان آمار رزمندگان طلبه و روحانی گیلان را 205 نفر اعلام کرد و افزود:‌ البته این آمارها با جمع‌آوری مستندات موجود در حال تکمیل است و قطعاً تعداد رزمندگان طلبه و روحانی گیلان که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند دو یا سه برابر عدد اعلام شده فعلی است.

تسخیری از وجود 59 جانباز‌ 5 درصد تا 70 درصدی و 2 آزاده سرافراز در میان ایثارگران طلبه و روحانی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ رزمندگان طلبه و روحانی استان گیلان در دوران دفاع مقدس تنها برای امور تبلیغی در جبهه‌ها حضور نداشتند بلکه فرمانده نیز در میان آنان دیده می‌شد.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات