خبرهای داغ:
رامندی گفت: در شهرداری امکان اینکه با رعایت ضوابط و مقررات استخدام یا جذب صورت گیرد بسیار کم است، افرادی با استفاده از قواعد خارج از ضوابط استخدام می شوند که توصیه هایی از طرف نمایندگان محلس، نهادهای اجرایی، جریانات وابسته صورت می گیرد و شهرداری نمی تواند در برابر خواسته آنها مقاومت کند
کد خبر: ۹۰۸۵۷۲۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرج الله فصیحی رامندی رامندی عضو با سابقه شورای شهر،جانباز و آزاده که سابقه مدیریتی در نهادهای مختلف را در کارنامه خود دارد ، معتقد است استخدام خارج از ضوابط در شهرداری وجود دارد که بنا بر توصیه جریان خاص،نمایندگان مجلس و منتخبین مردم در شورا و جریانات سیاسی انجام می شود.
از ایشان دعوت کردیم تا در گفتگویی بی پرده به شبهات در خصوص وضعیت شهرداری و شورای شهر پاسخ دهند که احد چگینی عضو دیگر شورای شهر قزوین هم به برنامه میزگرد دعوت بودند اما در میزگرد شرکت نکردند، لذا آنچه در ذیل از نظر مخاطبان می گذرد قسمت اول مصاحبه فصیحی رامندی با خبرگزاری بسیج می باشد که از نظر می گذرد.

آیا استخدام ها در شهرداری بر حسب ضوابط صورت می گیرد؟

در شهرداری امکان اینکه با رعایت ضوابط و مقررات استخدام یا جذب صورت گیرد بسیار کم است، افرادی با استفاده از قواعد خارج از ضوابط استخدام می شوند که توصیه هایی از طرف نمایندگان محلس، نهادهای اجرایی، جریانات وابسته صورت می گیرد و شهرداری نمی تواند در برابر خواسته آنها مقاومت کند.

می توانید در این خصوص آماری را ارائه دهید؟

در سال ۹۶ شهردار سابق بنا بر توصیه و سفارش منتخبین مردم و یا سران جریانات سیاسی دستور استخدام و جذب ۵۷ نفر دادند که دستخط و سند آن موجود و از مورخه ۱ شهریور ۹۶ تا امروز که شورا و شهرداری جدید شروع به کار کرده است بیش از ۱۰۶ نفر وارد شهرداری و جذب شده اند که همه افراد به توصیه اشخاص، جریان پیروز انتخابات و اعضای شورای شهر بودند و اینکه موضوع استخدام را دستاویز قرار دهیم و دیگران را متهم کنیم کار غلطی می باشد که در گذشته ،حال و آینده محتمل است.

آیا تسهیلات در شهرداری نا معقول می باشد؟

شهرداری همانند سایر شهرداری های کشور برای اداره خود مجبور است درآمد پایدار ایجاد کند. لذا تسهیلات مختلفی دریافت و برای اجرای پروژه ها هزینه می کند که این یک امر غیر عادی نیست. در همه ادوار شورا گرفتن تسهیلات به صورت قانونی مرسوم بوده که برخی از تسهیلات تسویه شده و برخی تسهیلات مدید نیز دریافت شده است.

چه نگرانی در خصوص این وام ها وجود دارد؟

تنها نگرانی که وجود دارد مربوط به تسهیلات سرمایه گذاری برای پروژه هایی بود که با انتشار اوراق مشارکت دریافت شد و پروژه ها در موعود مقرر به بهره برداری نرسیدند، سود این تسهیلات فشار زیادی به شهرداری می آورد که در سال ۸۸ با بانک شهر توافق توافقی صورت گرفت و شهرداری به موقع نتوانست پرداخت کند و مبلغ تسهیلات ۱۰۵میلیارد تومان بوده که بخشی از این اوراق بر عهده شهرداریست، که سرمایه گذاری ها در حوزه هایی انجام شده که بازده به موقع نداشته که در ساختمان و جاهای دیگر هزینه شده. که سود این تسهیلات به طور مستمد بر شهرداری تحمیل می شود.
شهرداری تا پایان سال ۹۶ چقدر تسهیلات دریافت کرده است؟

شهرداری در خلال ۸ سال تا پایان ۹۶ بیش از ۲۴۰میلیارد تومان وام دریافت و تا امروز بیش از ۱۳۰میلیارد تومان سود پرداخت کرده است. برای شهرداری که بودجه اش ۶۰۰میلیارد تومان است مبلغ زیادی نیست. در حال حاضر ۲۳۶ میلیارد تومان بدهکار است. اگر اصل پول و سودهای پرداختی را حساب کنیم بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان بدهکاری به بانک داشته است.
شهرداری در یکسال گذشته تا امروز ۶۰میلیارد وام جدید دریافت کرده است.

چه راهکار و اقدامی برای پرداخت این تسهیلات و تسویه سریع ان ارایه می دهید؟


بخش پول و اصل سود بر عهده شهرداری بوده و مکلف است در اسرع وقت یا کوتاه ترین زمان تسویه نماید.
نگرانی اصلی مربوط به تسهیلات سال ۸۸ و اوراق مشارکت است که اصل پول و سود آن به شهرداری تحمیل و مکلف به پرداخت آن می باشد.برای تسویه با بانک شهر از محل درآمد های شهرداری،فروش چند برج مانند حکم آباد،پونک، الهیه،ساراموتور، که اگر فروخته شوند می توانند بدهی های شهرداری را کامل تسویه نماید.

سود ماهانه که شهرداری پرداخت می کند چقدر است؟


شهرداری ماهانه ۵/۵میلیارد تومان سود تسهیلات پرداخت می کند و این میزان سود برای همه وام های دریافتی شهرداری می باشد. و تسهیلات دریافت شده اوراق مشارکت در سال ۸۸ که هر ۶ماه یا هر سال تمدید می شود، فقط سود آن پرداخت شده ولی اصل پول تا امروز پرداخت و تسویه نشده و شهرداری را مکلف کردیم‌در کوتاه ترین زمان ممکن این بدهی ها را تسویه نماید.

1022/پ30/ب

ادامه دارد...

ارسال نظرات
پر بیننده ها