خبرهای داغ:
نماینده مردم فردوس،‌ طبس،‌ بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خبر داد
نماینده مردم فردوس،‌ طبس،‌ بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیمانکار مرحله اول عملیات اجرایی اتصال شهرستان فردوس به خط ریلی تا چند روز آینده تعیین می شود.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۸۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس،‌ طبس،‌ بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز فردوس گفت: مناقصه طرح اتصال شهرستان فردوس به خط ریلی از 20 آبان تا 10 آذرماه 97 برگزار شد و تا قبل از پایان هفته جاری با تعیین پیمانکار، کلنگ ریل گذاری به زمین زده خواهد شد.

آقای محمد رضا امیر حسنخانی در خصوص دو بانده شدن محور فردوس - بجستان و فردوس - دیهوک افزود: بزودی محور فردوس – بجستان از سمت فردوس دوبانده می شود و تنها قسمتی در حوزه خراسان رضوی باقی می ماند که مشغول رایزنی با مسئولان این استان هستیم.

وی از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان پسر، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و راه اندازی فرودگاه با استفاده از باند امداد و نجات در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به فردوس، موضوع استفاده درست از آب قنات جهانی بلده پیگیری شد که امیدواریم با نظر کارشناسان بتوانیم از کشت های گلخانه ای در فردوس با هدف خودکفایی استان در محصولات کشاورزی بهره مند شویم.

آقای روشن دل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور هم در این مراسم با اشاره به سابقه فرهنگی شهرستان فردوس گفت: وجود 6 هزار دانشجو در یک شهر با جمعیت پایین، در کشور بی نظیر است و به پاس فرهنگ دوستی مردم، دانشگاه فرهنگیان دختر این شهرستان توسعه و دانشگاه فرهنگیان پسر نیز راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام بابایی امام جمعه فردوس، ابراهیمی فرماندار فردوس، کاظمی شهردار فردوس و اکبری رئیس شورای اسلامی فردوس هم در سخنانی توسعه، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه سازی فرهنگ مشارکت و دستیابی به شاخصه های یک شهر سالم و پویا را نیازمند تلاش مردم و مسئولان دانستند و یادآور شدند: باید تدابیری اتخاذ شود تا این منطقه مهاجر پذیر باشد نه مهاجر فرست.

تاسیس نود و سومین سال شهرداری فردوس به نام روز «فردوس» نام گذاری شده است.

دهم آذرماه سال 1304 هفدهمین شهرداری کشور و دومین شهرداری خراسان بزرگ در شهرستان فردوس تأسیس شد.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها