خبرهای داغ:
کالاهاي قاچاق کشف شده در خراسان جنوبی به ارزش يک ميليارد تومان ، به خارج صادر شد.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۹۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گفت: از آغاز امسال یک میلیارد و 122 میلیون تومان از کالاهای قاچاق کشف شده در خراسان جنوبی، به کشورهای آسیانه میانه، عراق و افغانستان صادر شده است.


محمد حسین شیخ زاده افزود: گوشی تلفن همراه، پوشاک و سیگار عمده کالاهای قاچاقی است که در این مدت، پس از کشف در خراسان جنوبی، به خارج از کشور صادر شده است.


وی با اشاره به افزایش بیش از 4 برابری صادرات کالاهای قاچاق مکشوفه در خراسان جنوبی گفت: در مدت مشابه پارسال تنها 250 میلیون تومان از کالاهای قاچاق مکشوفه در استان را به خارج از کشور صادر کردیم.


از آغاز امسال 812 پرونده کالای قاچاق در اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی تشکیل شده است که این آمار در مدت مشابه پارسال 570 پرونده بوده است.


رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گفت: از آغاز امسال همچنین 9 تن از کالاهای قاچاق کشف شده در خراسان جنوبی شامل دخانیات، نوشیدنی های غیر مجاز، لوازم آرایشی – بهداشتی، پوشاک مستعمل، میوه های خارجی غیر مجاز و داروهای بدنسازی معدوم  شده که عمده آن لوازم آرایشی – بهداشتی و دخانیات بوده است.


ارزش کالاهای معدوم شده امسال 326 میلیون تومان است که به لحاظ وزنی 72 درصد در مقایسه با پارسال کاهش، اما از لحاظ ارزشی 94 میلیون تومان افزایش دارد.

 

متهمان قاچاق کالا علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق کشف شده، معادل یک تا 3 برابر ارزش کالای قاچاق مکشوفه، جریمه نقدی می شوند که باید به صندوق دولت بپردازند.

 

بر اساس آئین‌نامه اجرایی مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالاهای قاچاق مکشوفه باید معدوم و یا دوباره به خارج صادر شود.


 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها