خبرهای داغ:
عباسعلی حسین پور*

نامه سرگشاده خبرنگار شاهرودی به رئیس جمهور

عباسعلی حسین پور در آستانه سفر رئیس جمهور به شهرستان شاهرود در نامه ای سرگشاده دغدغه های این قشر جامعه را بیان کرد.
کد خبر: ۹۰۸۵۸۳۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، یک خبرنگار شاهرودی در آستانه سفر رئیس جمهور به استان سمنان نامه ای به وی نوشته که متن آن در ادامه می آوریم:

جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم و محبوب جمهور اسلامی ایران
با عرض سلام، ادب و احترام
16مهرماه امسال بود که رییس دفتر حضرتعالی یک نشست هم اندیشی با مدیران و سردبیران ارشد رسانه‌های داخلی داشته و در این جلسه با اشاره به نقش آفرینی رسانه‌ها در شرایط گوناگون و تاثیرگذاری آنها بر آحاد مختلف جامعه، بر ضرورت هم‌فکری، تعامل و هم اندیشی مسئولان با صاحبنظران، فرهیختگان و متخصصان رسانه‌ای در راستای حل مشکلات و تقویت امید و نشاط در کشور، الزام پاسخگویی دولت و مسئولان در راستای تنویر افکار عمومی جامعه در مسائل و شرایط مختلف، توجه به مسائل و مشکلات صنفی رسانه‌ها، تبیین استراتژی برای اطلاع رسانی دولت، مقابله با فساد و ضرورت تدوین پیوست رسانه‌ای برای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی جلسه مبسوطی داشتند.
جناب آقای دکتر روحانی؛ ایکاش دستورالعمل و بخشنامه‌ای هم برای تاکید بر پایبندی مدیران میانی و اجرایی به قول‌ها و فرمایشات مدیران عالیرتبه دولت صادر می‌فرمودید تا ما خبرنگاران اینگونه در برزخ "دم خروس و قسم حضرت عباس" شما عزیزان سرگردان نمانیم.
هم استانی گرامی؛ جهت استحضار حضرتعالی عرض می‌کنم که چهاردهم تیرماه امسال همزمان با "روز قلم" مراسم تودیع و معارفه فرمانداران شهرستان شاهرود برگزار گردید و سه روز بعد یعنی هفدهم تیرماه بنده به عنوان یک خبرنگار و نماینده افکار عمومی در گروه تلگرامی با عنوان "خبرنگاران شاهرود" که 37 عضو دارد و تعدادی از خبرنگاران زبده و روسای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به همراه رییس محترم روابط عمومی فرمانداری ویژه شاهرود در آن عضویت دارند، چند سوال از فرماندار جدید شهرمان مطرح کردم.
قبل از هر چیز لطفا متن این سوالات را با دقت مطالعه بفرمایید. بنده در این متن نوشته‌ام " الان هرچه بگوییم ، می‌گویند ما شاهرودی‌ها بد بدرقه هستیم. ولی ایکاش یکی در فرمانداری شاهرود پیدا می‌شد و می‌گفت و شفاف سازی می‌کرد که ماجرای بدهی فرمانداری شاهرود به خشکشویی.... بابت البسه خانواده کیست؟ کاش یکی می‌گفت بدهی فرمانداری شاهرود به رستوران هفت خوان بابت چیست؟ کاش یکی بود می‌گفت اون عزیزی که در شرکت سیمان شاهرود مشغول بکار شده و در مهمانسرای اداره برق سکونت گزیده فامیل درجه دو کیست؟ کاش یکی بود روشن می‌کرد که 4 خودروی فرمانداری شاهرود که در فرمانداری نبود کجا بود؟ کاش یکی بود که ... روده درازی است که ایکاش‌ها را بگویم، ولی دلم میسوزه ...دلم به درد میاد که میبینم سفرهای ده گردی بلد میشه ولی عدم رفع کم آبی روستاهای دور افتاده هیچی گفته نمیشه، واقعا متاسفم که در خصوص شاهوار خیانت میشه و بعد عده‌ای دهیار برای چندرغاز اعتباری که وظیفه بوده اینگونه داشته‌های شاهرود را بذل و بخشش کردند، مطمئن هستم که در آینده نزدیک مورد هجمه گسترده طرفداران ... واقع می‌شوم ولی اینها را گفتم که لااقل شرمنده تاریخ نباشم. بد بدرقه نیستیم ما شاهرودیها فقط از کنار وقایع به سادگی عبور نمی‌کنیم."
برادر گرامی جناب آقای دکتر روحانی؛ فرماندار سابق شاهرود که اتفاقا از نزدیکان وزیر محترم کشور بوده و در حال حاضر معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم را عهده‌دار است این سوالات بنده را به خود نسبت داده و از بنده به دستگاه قضایی شکایت کرده، بنده معتقدم که شکایت حق ایشان است ولی قبول بفرمایید در شرایط سخت اقتصادی کشور گرفتن وکیل از توان یک خبرنگار خارج است ولی همین همکار شما با تکیه بر توان اقتصادی که از جایگاه شغلی او بدست می‌آید با تمام توان و با گرفتن وکیل قصد خفه کردن صدای بنده در گلو را دارد، نمی‌دانم چرا بجای پاسخ به این سوالات و روشن کردن شبهات موجود در افکار عمومی به شکایت از خبرنگار روی آورده است؟ هرچند که سکوت فرمانداری شاهرود نسبت به این سوالات اگر موید صحت آن نباشد قطعا ثابت می‌کند که برخی انتقادات وارده صحیح بوده و حداقل جای بسی تامل و تفکر دارد.
برادر محترم؛ حکم دادگاه چه می‌شود، مشخص نیست، ولی با تجربه‌ای 20ساله‌ای که در زمینه خبرنگاری بدست آورده‌ام و به عنوان عضو شورای مرکزی خانه مطبوعات استان سمنان و مدیرعامل موسسه خبرنگاران و نویسندگان مطبوعات شهرستان شاهرود عرض می‌کنم اگر قرار باشد مدیران عالی دولت هرساله در آستانه روز خبرنگار حرف از تعامل بزنند و ژست انتقادپذیری به خود بگیرند ولی از فردای آن روز با بسیج امکانات حتی کوچکترین نقدی را برنتابند، مطمئن باشد که همه قلم‌ها شکسته و هم صداها خفه خواهد شد. شاید در کوتاه مدت این موضوع موجبات خوشنودی برخی دولتمردان رده پایینی دولت را فراهم کند ولی در درازمدت آسیب آن دامن همه جامعه را خواهد گرفت.
جناب آقای دکتر؛ اینکه چرا فرماندار سابق، این سوالات بنده از فرماندار جدید شاهرود را به خود گرفته جای بسی تامل دارد ولی حضرتعالی می‌توانید با یک دستور به فرماندار فعلی شاهرود و یا استاندار سمنان از کم و کیف موضوعات مطروح باخبر شوید. اما مطمئن باشید که شایسته دولت تدبیر و امید نیست که خفه شدن صدای یک خبرنگار محلی در کارنامه او به یادگار بماند این موضوع را نه بخاطر اینکه بنده طرف حساب این شکایت هستم، مطرح کردم. بلکه با عنایت به فرمایشات استانداران دولت شما که 17 مرداد همین امسال هم صدای با هم تاکید داشتند: "... کار خبرنگار نقادی است و نقد سبب می‌شود مطالبات افکار عمومی را درک کنیم. از فراموشی درآییم و اشتباهات و خطاهای سهوی را تصحیح کنیم. از این رو از نقد کارشناسی و منصفانه استقبال می‌کنیم و برای پاسخگویی به نمایندگان افکار عمومی که شما خبرنگاران هستید آمادگی داریم..." عرض کردم.
دکترجان؛ بنده به فرمایشات استانداران دولت شما اعتماد کردم که گفتند"... به تبعیت از سیاست رئیس جمهوری بخشنامه‌ای به تمامی اداره‌ها صادر می‌کنیم تا دستگاه‌ها از رسانه‌ها و خبرنگاران شکایت نکنند..." و بر اساس اعتقادی که داشتم این چند سطر را از سر دلسوزی و کمک به دولت بیان نموده‌ام و اگر شما هم کمک نکنید و روند پر مشغله قضایی و رفت و آمدهای فراوان این پرونده همچنان ادامه داشته باشد و بر هزینه عملکرد بنده بیافزاید، این راه را ادامه خواهم داد. ولی امیدوارم با حمایت شما، این پرونده به سرانجام مطلوب برسد و باردیگر شاهد اعتماد آفرینی در نمایندگان افکار عمومی جامعه باشیم. ان‌شاءا...

*عضو شورای مرکزی خانه مطبوعات استان سمنان_مدیرعامل موسسه خبرنگاران و نویسندگان مطبوعات شهرستان شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها